title
کد خبر: 225009
00
 یک نوشیدنی هزارساله برای تقویت سیستم ایمنی

کامبوجا نوعی چای بومی چینی است که با نام عجیب غریبش یک نوشیدنی هزارساله محسوب می شود. ظاهراً در گذشته های نه چندان دور مصرف این نوشیدنی در ایران رایج بوده است اما مدتی است که مردم آن را به دست فراموشی سپرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، کامبوجا یک نوشیدنی گازدار با طعم ترش و شیرین است که خواص زیادی دارد. محققان طب سنتی بر این عقیده هستند که کامبوجا به دلیل روند تخمیر و ترکیباتی مانند اسید استیک یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود و محیطی فراهم می کند که از رشد باکتری های آسیب رسان پیشگیری می کند. کامبوجا این قدرت را دارد که باکتری های مضر را نابود و باکتری های مفید را حفظ کند. بنابراین زمانی که بدن شما باکتری مضر نداشته باشد یعنی عفونتی در کار نیست و این به معنی داشتن سیستم ایمنی سالم و قوی به حساب می آید.

نوشیدنی کامبوجا علاوه بر داشتن باکتری های مفید حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین B و C نیز می باشد. حتماً می دانید که وجود این دو ویتامین برای سلامت بدن لازم و ضروری است. اگر دچار استرس و اضطراب شده اید می توانید به سراغ نوشیدنی کامبوجا بروید. چون ویتامین B موجود در آن باعث تسکین و کاهش استرس شده و همچنین میل و اشتهای عصبی را نیز کاهش می دهد.

این ویتامین همچنین خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش داده و به تقویت حافظه کمک می کند. علاوه بر این ویتامین، میزان ویتامین C بالای کامبوجا نیز برای ارتقای سلامتی فوق العاده است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن؛ کاهش بیماری های قلبی عروقی و بهبود سلامت چشم ها کمک زیادی می کند. بنابراین متوجه می شوید که صرفاً با مصرف این نوشیدنی چه خدمت بزرگی به سلامتی تان خواهید کرد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز