title
کد خبر: 224998
00
توزیع ۷ هزار بسته غذایی  و ۲ هزار دستگاه چادر امدادی میان زلزله‌زدگان خوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر توزیع حدود ۷ هزار بسته غذایی، بیش از ۲ هزار دستگاه چادر امدادی میان زلزله‌زدگان خوی توزیع شده و همه آسیب‌دیدگان، اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، مهدی ولی‌پور با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی گفت: از زمان وقوع زلزله در شهرستان خوی،تا ساعت ۱۴ امروز؛ ۱۵ مهرماه، جمعیت هلال‌احمر ۲ هزار و ۹ دستگاه چادر امدادی به همراه ۳۱۰۰ تخته پتو و ۲ هزار و ۹ تخته موکت میان حادثه‌دیدگان توزیع کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: تیم‌های امدادی هلال‌احمر تاکنون  ۶۹۴۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین خانوار‌های آسیب دیده و متأثر از این زمین لرزه توزیع کرده‌اند.

ولی پور ادامه داد: ۲ استان آذربایجان شرقی و غربی و ۸ شهرستان و ۵۳ شهر و روستا متاثر از این زمین لرزه بودند که ۲۲ روستا آسیب جدی دیده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در حال حاضر ۴۵ تیم عملیاتی هلال‌احمر شامل ۲۲۶ امدادگر در مناطق زلزله زده حضور داشته و در حال خدمت به حادثه‌دیدگان هستند.

ولی‌پور عنوان کرد: امروز اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان به اتمام رسیده و فاز اسکان موقت از سوی دستگاه‌های مسئول در این زمینه آغاز می‌شود.

ولی پور ادامه داد: با توجه به برودت هوا و آغاز فصل سرما، در اسکان موقت، پیش بینی‌های لازم برای تهیه لوازم گرمایشی و بسته‌های غذایی صورت می‌گیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز