title
کد خبر: 224404
00
نیاز به تقویت دیپلماسی سلامت برای تأثیرگذاری در حوزه فناوری

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مرجعیت علمی با تولید علم و دانش، ترویج علوم و فناوری و ثروت آفرینی محقق می شود. برای تاثیرگذاری در حوزه های دانش و فناوری به تحقیقات کاربردی و نافع و از سوی دیگر به تقویت دیپلماسی سلامت نیاز داریم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یونس پناهی در بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی که با حضور وزیر بهداشت و نائب رییس مجلس در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در تحقیقات نافع و کاربردی، اولین عامل مهم و تاثیرگذار، نیروی انسانی و مشارکت گسترده دانشجویان علاقه مند و پویا در تحقیقات است و اگر بخواهیم اثرگذاری جدی داشته باشیم باید از طریق دیپلماسی سلامت با دنیا ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روند تولید علم و دانش در حوزه پزشکی بهتر از سایر علوم است، افزود: ایران از نظر ارجاعات به مقالات در حوزه پزشکی وضعیت مناسبی دارد که باید تقویت شود. وزارت بهداشت تاکید ویژه ای بر تقویت فناوری دارد و پایان نامه های فناورانه را به صورت ویژه، دیده ایم بگونه ای که از پایان نامه های فناورانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان حمایت می کنیم در مقابل پایان نامه های معمولی که حمایت حدود ۱۰ میلیون تومانی می شوند. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: در بین ۱۳۲ کشور، جایگاه ایران از نظر فناوری، شصتم است در حالیکه در تولید علم جایگاه پانزدهم را داریم که در وزارت بهداشت، حمایت های فناورانه را افزایش داده ایم. 

دکتر پناهی خاطرنشان کرد: تمایل داریم که ایرانیان خارج از کشور، پروژه های تحقیقاتی و فناوری را در ایران انجام دهند و علوم پایه و بالینی باید با همدیگر، ارتباط بیشتری داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز