title
کد خبر: 223987
00
تصویری از  بمب هوشمند مینیاتوری قائم

بمب هدایت شونده یا بمب هوشمند یا بمب هدایت دقیق بمبی است که پس از پرتاب کنترل شده تا دقیقا به یک هدف خاص برخورد نماید تا از خسارت دیدن نقاط و چیزهای دیگری به غیر از هدف جلوگیری شود.

ابداع بمب‌های هدایت دقیق سبب شد که بمب‌های قدیمی نام بمب غیر هدایت شونده یا بمب کودن به خود بگیرند.بمب هدایت شونده باید مواد منفجره کمتری را حمل کند تا با مکانیزم هدایت سازگاری بیشتری داشته باشد. بمب های هدایت شونده در ابعاد کوچک یا مینیاتوری، متوسط و بزرگ امروزه با انواع هدایت مادون قرمز، لیزری، اپتیکی و راداری موج میلیمیتری به صورت گسترده ای به ویژه در ارتش های بزرگ به کار گرفته شده اند.

ایران نیز پیشرفت های بزرگی در این زمینه در سال های اخیر صورت داده و صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانسته است خانواده بزرگی از انواع مهمات و بمب های هوشمند مینیاتوری هواسُر مجهز به جستجوگر های مختلف را توسعه داده و به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه نماید. با توجه به نیاز ایران به تسلیحاتی سبک‌تر اما کاربردی برای پهپادهای مدرن خود، ایران در ساخت بمب‌های هوشمند  مینیاتوری از بمب‌ها های کم قطر (SDB – Small Diameter Bomb) الهام گرفت و این تلاش‌ها سرانجام درسال ١٣٩٣با معرفی بمب‌های هوشمند مینیاتوری SMB (Smart Miniature Bomb) خانواده‌ «سدید» به ثمر نشست.

نقل از ایران پرس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
emad-gemad@....i.com
1401/07/04 - 10:440 3
.......... زود جواب ميده.
اینستاگرام بهداشت نیوز