title
کد خبر: 223662
00
شیوع بیشتر پوکی استخوان در بانوان

رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت: پوکی استخوان یک عارضه مزمن استخوانی است که بیماری خاموش هم نامیده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز ،فاطمه حاجی ولی زاده گفت: تخمین زده می‌شود که در جهان در هر ۳ ثانیه یک شکستگی، حدود ۲۵۰۰۰ شکستگی در روز و حدود ۹ میلیون شکستگی در سال اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، از هر سه زن بالای ۵۰ سال و از هر پنج مرد بالای ۵۰ سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می‌کند.

رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت افزود: پوکی استخوان یک عارضه مزمن استخوانی است که بیماری خاموش هم نامیده می شود. در این بیماری توده استخوانی کاهش پیدا می کند و بافت استخوان به تدریج تحلیل می‌رود.

او ادامه داد: در زنان بالای ۴۵ سال، تعداد روز‌های بستری به دلیل بیماری پوکی استخوان و شکستگی‌های ناشی از آن بیش از مجموع روز‌هایی است که به دلیل عوارض دیابت، حملات قلبی و سرطان سینه اتفاق می‌افتد.

حاجی ولی زاده گفت: با افزایش جمعیت افراد مسن در بسیاری از کشور‌های جهان شیوع استئوپروز و بروز شکستگی ناشی از آن در حال افزایش است. در ایران نیز با افزایش سن جمعیت این موضوع قابل انتظار است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز