title
کد خبر: 223513
00
ضربه‌ های مکرر به سر چه خطرهایی دارد

ورزش‌های رزمی مانند بوکس و هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما مبارزان خود را در معرض خطرهایی قرار می‌دهند.

به گزارش بهداشت نیوز ،مطالعات نشان می دهد که ضربات مکرر به سر برای سلامت و شناخت درازمدت مغز این مبارزان کاملاً مضر است. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که امیدی برای مغز یک مبارز در دوران بازنشستگی وجود دارد.

نویسندگان این مطالعه گزارش دادند: بوکسورها و مبارزان MMA ممکن است پس از ترک رینگ، بهبودی در مهارت‌های تفکر و حافظه و همچنین ساختار مغز خود را تجربه کنند.

آرون ریتر، نویسنده این مطالعه، از مرکز سلامت مغز کلیولند در لاس وگاس، می‌گوید: ضربه‌های مکرر به سر، خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی طولانی‌مدت مانند انسفالوپاتی تروماتیک مزمن (CTE)، مشکلات شناختی و رفتاری و پارکینسونیسم را افزایش می‌دهد.

محققان 45 مبارز مرد بازنشسته را که دو سال بود در مسابقه شرکت نکرده بودند و میانگین سنی آنها 32 سال بود، مورد مطالعه قرار دادند. این گروه شامل 22 بوکسور، 22 مبارز MMA و یک رزمی کار بود. سپس، تیم گروهی متشکل از 45 مبارز مرد فعال، متشکل از 17 بوکسور، 27 رزمی کار مختلط، و یک رزمی کار با میانگین سنی 30 سال را گرد هم آورد.

سپس نویسندگان مطالعه هر دو گروه را بر اساس سن، تحصیلات، نژاد، و تعداد دعواها مورد بررسی قرار دادند. طی دو سال، مبارزان بازنشسته از جنگ دست کشیدند در حالی که مبارزان فعال همچنان در مسابقات حرفه ای شرکت می کردند. ،ر یک دوره سه ساله، همه جنگجویان تحت اسکن مغزی مختلف قرار گرفتند و یک سری آزمایشات را انجام دادند تا محققان میزان عملکرد مغز آنها را در ابتدا و انتهای مطالعه ارزیابی کنند.

نتایج این مطالعه حاکی از بهبود عملکرد شناختی در مبارزانی است که دیگر در معرض ضربات تکراری به سر نیستند بهتر از افرادی است که در طی مبارزه ضربه به سر را دریافت می‌کنند.

منبع:سینا پرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز