title
کد خبر: 223324
00
 مادران باردار برای بیشتر شدن هوش جنین این غذا را بیشتر مصرف کنند

محققان در تازه‌ترین بررسی خود، تاکید کردند مادران باردار باید با مصرف ماهی به رشد بیشتر و ضریب هوشی بالاتر نوزادان خود کمک کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ماهی طیفی از مواد مغذی را فراهم می‌کند که برای رشد اولیه کودکان مهم هستند. بیشتر کارشناسان هم‌عقیده‌اند که مواد مغذی کلیدی ماهی دو اسید چرب امگا۳، یعنی DHA و EPA هستند که پیدا کردن آن‌ها در دیگر غذا‌ها دشوار است. ماهی همچنین محتوای چربی اشباع کمی دارد و غنی از پروتئین، ویتامین D و دیگر مواد مغذی حیاتی برای یک جنین در حال رشد و یک بارداری سالم است.

هشدار‌های فعلی برای محدود کردن مصرف ماهی‌های پر جیوه باعث سردرگمی شده است، برهمین اساس دانشمندان دانشگاه بریستول داده‌های ۴۱۳۱ زن باردار را بررسی کردند و در نهایت مشخص شد، نوزادانی که از مادرانی که ماهی می‌خوردند به دنیا آمدند، ضریب هوشی بالاتر و در ریاضیات عملکرد بهتری داشتند.

محققان هشدار می‌دهند که هشدار‌های فعلی برای محدود کردن مصرف ماهی‌های سرشار از جیوه باعث سردرگمی می‌شود و مادران باردار را وادار می‌کند که به طور کامل از این غذا اجتناب کنند. این بدان معنی است که آن‌ها با محروم کردن کودکان از مواد مغذی کلیدی، مانند اسید‌های چرب با زنجیره بلند، ید، ویتامین D و سلنیوم، بیشتر به رشد کودک آسیب می‌رسانند.

این پژوهش سطح جیوه در خون مادر و بافت بند ناف را نیز اندازه گیری کرد؛ تجزیه و تحلیل هیچ ارتباط نامطلوبی را بین سطوح بالاتر جیوه مادر و رشد شناختی در نوزادانی که مادرشان ماهی مصرف می‌کرد، نشان نداد و کارشناسان معتقد بودند که مواد مغذی موجود در ماهی در برابر فلز محافظت ایجاد می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز