title
کد خبر: 223169
00
بهره برداری از پیشرفته ترین دستگاه ماموگرافی با تصویربرداری سه بعدی در کشور

مراسم بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری کشور شامل دستگاه ماموگرافی با قابلیت تصویربرداری سه بعدی و تشخیص زودرس سرطان پستان در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، مراسم بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری کشور شامل دستگاه ماموگرافی با قابلیت تصویربرداری سه بعدی و تشخیص زودرس سرطان پستان می‌شود با حضور دکتر شیخی نماینده مجلس، دکتر قوام زاده رییس هیات برد آنکولوژی پژوهشکده سرطان معتمد و مسولان جهاددانشگاهی در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی امروز، 22 شهریورماه برگزار شد.

جهاددانشگاهی، دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب اسلامی است

دکتر زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی، دانش‌بنیان‌ترین نهاد انقلاب اسلامی است، گفت: نیروهای از خود گذشته و با توان علمی بالایی در این نهاد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اما برای رسیدن به اهداف بزرگی که داریم و احیای سلامت و رسیدن به بحث پیشگیری، به زیرساخت نیاز داریم که در این حوزه بازوی بخش خصوصی می‌تواند کمک کننده باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون ۱۴۰۱ گفت: با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد شبکه ملی پیشگیری از سرطان در نثر سریع قانون آورده شد و این ماموریت به پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی واگذار شد، ماموریتی که هم خطر و هم برکات زیادی دارد. خطر از این جهت که نباید فکر کنیم پول های درنظر گرفته شده در این زمینه به آسانی تامین می شود، بلکه برای ریال به ریال آن باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: برای تخصیص این بودجه ساعت‌ها وقت صرف شده است و باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی به ویژه برای مناطق محروم در این زمینه انجام شود؛ چرا که آنها نیازمند دانش فنی ما هستند.

دکتر شیخی ادامه داد: دانش فنی و نیروی انسانی این پژوهشکده باید پای این طرح ملی باشند و این تجربه استان به استان نشر پیدا کند.

مراجعه 10 هزار نفر به پژوهشکده سرطان معتمد

در این مراسم دکتر صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه پژوهشکده با تجربه بیش از ربع قرن در حوزه درمان بیماری بانوان به‌عنوان قطب درمان سرطان پستان به شمار می‌آید، گفت: در حال حاضر به برکت وجود زبده‌ترین متخصصان کشور در این مرکز، 10 هزار نفر از سراسر کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند و این مراجعه محدود به داخل کشور نیست از کشورهای همسایه نیز پذیرای بیماران هستیم.

وی افزود: با وجود اینکه خود را قطب درمان سرطان سینه در کشور می‌دانیم اما در حال حاضر سیاست جدید این پژوهشکده است که علی‌رغم مقید بودن به این موضوع آن را کافی نمی‌دانیم و برای خود شعاری را نصب العین قرار دادیم که پیشرفته‌ترین خدمات درمانی مبتنی بر محصولات فناورانه را ارائه کنیم چرا که این پژوهشکده در مرز دانش و به روز است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی ادامه داد: هدف این است که این مرکز باید قطبی برای درمان‌های فناورانه، سلول درمانی، کیت‌ها و ابزارهایی باشد که در جراحی استفاده می‌شود.

دکتر صرامی فروشانی با بیان این‌که تجهیزات این پژوهشکده عمری بالای 12 تا 13 سال و حتی ۱۸ سال در این مرکز داشته است و نیاز به بازسازی داشت، افزود: از آنجا که جهاددانشگاهی مجموعه‌ای خودگردان است و کمک‌های مجلس که حامی اصلی ما است نیز عملاً یک چهارم تا یک سوم گردش مالی مجموعه را شامل می‌شود، در نتیجه با تفکر جهاددانشگاهی دست در دست بخش خصوصی دادیم تا این تجهیزات به روز شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری‌های خوب جهاددانشگاهی با بخش خصوصی به نفع خود حرکت کردیم و با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد ریال توانستیم ظرف مدت بسیار کوتاه یعنی چند هفته تمام تجهیزات خود را بروز رسانی و حتی تعویض کنیم.  

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تصریح کرد: این حرکت یک شروع است که باید گسترش پیدا کند. با توجه به این‌که جهاددانشگاهی برای ایجاد شبکه ملی تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان انتخاب شده است استان‌های گلستان، همدان و اراک اولین استان برای انجام این کار هستند.

اولین راه پیشگیری از سرطان، فرآوری مواد غذایی است

در ادامه دکتر قوام زاده با تاکید بر این‌که فرآوری مواد غذایی یک فاکتور سرطان‌زا است، اظهار کرد: اولین راه پیشگیری هم فرآوری مواد غذایی است.

وی با اشاره به استفاده از سلول درمانی و ویروس درمانی که می‌تواند جایگزین پیوندهای زمان بر شود، گفت: سلول درمانی عوارض ندارد، اثرش بهتر است و می‌تواند با تلفیق شدن با شیمی درمانی اثر بهتری داشته باشد.

رییس هیات برد آنکولوژی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تصریح کرد: شبکه ملی سرطان می‌تواند یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان باشد.

وی افزود: جهاددانشگاهی با همکاری استان‌ها و دانشگاه می‌تواند موجب شکوفایی سلامت در کشور باشد.

بنابر گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمود طاووسی سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی بیان کرد: چون قرار است که پژوهشکده سرطان معتمد به‌عنوان مرکز ثقل باشد در نتیجه هر قدمی که برای توسعه این پژوهشکده برداشته شود باعث می شود این شبکه گسترش بهتری پیدا کند. امیدواریم این توسعه ادامه داشته باشد و استان‌ها در این راه فراموش نشوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز