title
کد خبر: 223109
00
فرصت طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

واکسن آنفلوآنزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوآنزا محافظت می‌کند و یکی از راه‌های پیشگیری از مرگ براثر این بیماری به شمار می‌رود.

به گزارش بهداشت نیوز، هرسال با شروع فصل سرما بسیاری از مردم در سراسر جهان به آنفلوآنزا دچار می‌شوند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود و با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود.

عموم مردم این بیماری را خطرناک نمی‌دانند اما حقیقت این است که این بیماری می‌تواند کشنده باشد. براساس برآورد سازمان جهانی بهداشت سالانه حدود ۳ تا ۵ میلیون نفر به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و از این تعداد حدود ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

با به کار بردن شیوه‌ها و راه‌های درست پیشگیری و درمان می‌توان از مرگ بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری جلوگیری کرد. یکی از راه‌های پیشگیری از مرگ، تزریق واکسن آنفلوآنزا در ابتدای فصل سرماست. واکسن آنفلوآنزا یک واکسن غیرفعال حاوی ویروس کشته‌شده آنفلوآنزا است. این واکسن دستگاه ایمنی میزبان (گیرنده واکسن) را تحریک می‌کند تا علیه ویروس آنفلوآنزا پادتن (آنتی‌بادی) بسازد.

هر سال با نزدیک شدن فصل پاییز سوالات زیادی درباره این واکسن پیش می‌آید اینکه واکسن آنفلوانزا بزنیم یا نه؟ تزریق این واکسن به چه کسانی توصیه می‌شود و مهم‌ترین سوال این‌که چه زمانی برای تزریق واکسن مناسب است؟

در این اینفوگرافیک، نکاتی درباره این واکسن بیان شده و به سوالات متداول در این زمینه پاسخ داده شده است.

اینفوگرافیک | همه مدارک لازم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه‌ها | فرصت طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز