title
کد خبر: 222813
00
اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ‌سازی بیمه از وظایف تأمین‌اجتماعی است

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ‌سازی بیمه از وظایف تأمین‌اجتماعی بوده و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این سیاست‌ها در سازمان انجام شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، محسن تقیانی در نشست تخصصی با مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و گسترش پوشش بیمه‌ای آحاد مردم از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و گسترش این مهم، نیازمند آموزش فرهنگ بیمه و تأمین‌اجتماعی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ بیمه و تأمین‌اجتماعی باید از سنین کودکی آغاز شود، افزود: اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است و این سازمان برای اجرای این سیاست‌ها، نیازمند بهره‌مندی از تجربیات نهادهای آموزشی و دانشگاهی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی گفت: این سازمان در حوزه جانمایی مفاهیم بیمه و تأمین‌اجتماعی در کتب درسی، همکاری موفق و اثرگذاری با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشته و توسعه و گسترش این همکاری در ارتقای آگاهی دانش‌آموزان از قوانین و خدمات این سازمان، اثر عمیق خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نقش اساسی و زیربنایی در ساختار تربیتی و فرهنگی کشور برعهده دارد، افزود: گسترش تعاملات تأمین‌اجتماعی با گستره پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور با وزارت آموزش و پرورش، اثرات مطلوبی در آینده خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تألیف کتاب‌های ابتدایی و نظری نیز در این نشست، گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سیاست‌گذاری محتوایی و روش تربیت، مفاهیم، محتوا و ایده کلیدی مطالب ارائه شده در کتب درسی دانش‌آموزان را تعیین می‌کند.

باقریان افزود: محتوای کتب درسی با مطالعات پژوهشی و تطبیقی، بهره‌مندی از ایده‌ها و اطلاعات مورد نیاز دانش‌آموزان و کارشناسی دقیق تألیف شده است.

وی اظهار داشت: بیش از صد مجموعه خواهان همکاری با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستند و این سازمان با تمامی مجموعه‌ها، تعامل مثبت و سازنده برقرار کرده و از ایده‌های نوآورانه مجموعه‌ها در جهت تولید محتوا بهره‌مند خواهد شد.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر تألیف کتب فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، تعامل و همکاری خوبی طی سنوات گذشته با تأمین‌اجتماعی داشته و این تعامل در مسیر فرهنگ‌سازی و تبیین آموزش‌های تخصصی موفق بوده و توانسته‌ایم در جهت ارتقای آگاهی دانش‌آموزان از قوانین و خدمات این سازمان، عملکرد و دستاورد خوبی داشته باشیم.
بهمنی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم بیمه و تأمین‌اجتماعی صرفاً از طریق محتوای مکتوب نبوده و از محتوای غیرمکتوب نیز استفاده شود، اظهار داشت: مطالعات رشته بیمه در حال ساماندهی بوده و در حال نهایی‌سازی آن هستیم و پس از نهایی شدن، دانش آموزان از این محتوا بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: دفتر تألیف کتب درسی در خصوص تولید محتوای مکتوب و غیرمکتوب در حوزه تخصصی بیمه بوده و در خصوص فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ بیمه در بین دانش‌آموزان، آماده همکاری و تعامل سازنده با سازمان تأمین‌اجتماعی است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز