title
کد خبر: 222783
00
خدمت رسانی به بیش از 8 هزار و 700 زائر اربعین

سلیمانی با اشاره به این که 3 اردوگاه اسکان موقت برای زائران در مناطق مرزی راه اندازی شده است، از خدمت رسانی به بیش از 8 هزار و 700 زائر در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز،  یعقوب سلیمانی، سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر درباره خدمات امداد و نجات ارائه شده به زائران اربعین حسینی گفت: از روز یکم تا پانزدهم شهریورماه در مجموع 8 هزار و 783 نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مرزهای خروجی و مسیر راهپیمایی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 8 هزار 464 نفر خدمات مربوط به اسکان را در 3 اردوگاه هلال احمر را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 9 نفر از مراجعه‌کنندگان به علت شرایط نامساعدی که داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: 60 نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند. همچنین طی این مدت برای 250 نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت 1205 مرکز عملیاتی ثابت و موقت این جمعیت برای عملیات راهپیمایی اربعین حسینی گفت: از این تعداد 1149 مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز نیز در خاک عراق فعالیت می‌کنند. در این مراکز به 4 هزار و 600 نفر از زائران آموزش هایی مورد نیاز نیز داده شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی تصریح کرد: 4600 نفر نیروی عملیاتی امدادی در این ایام وظیفه خدمت رسانی به زائران اهل بیت را بر عهده دارند.  ۵۷۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در جاده‌های کشور نیز برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی آماده‌اند.

سلیمانی به استقرار 12 قرارگاه مرزی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا با اعزام و استقرار بیش از 3 هزار نیروی تخصصی کادر درمان به کشور عراق نیازهای درمانی زائران اباعبدالحسین(ع) را مرتفع کنیم. همچنین در این مدت 2 هزار ماسک، 200 لیتر مایع ضدعفونی کننده و 1650 بطری آب معدنی در میان زائران توزیع شده است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز