title
کد خبر: 222411
00
افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و نیز گسترش واحدهای آموزش به بیمار و پرستار پیگیر با هدف ارتقای سلامت مردم و کاهش مراجعه مجدد به‌ بیمارستان ها خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان زعیم پاکدشت، گفت: یکی از خدماتی که به مردم می‌توان ارائه کرد، خدمات  پرستاری در منزل است. این خدمات هنوز بین مردم رواج پیدا نکرده و اغلب تصور می شود برای دریافت خدمت حتما باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه صورت گیرد؛ در حالی که خدماتی مانند توانبخشی در منازل نیز قابل ارائه است.
 
وزیر بهداشت  افزود: به دنبال این هستیم که با علمی شدن خدمات پرستاری در منزل، این خدمات  نهادینه شود. این امر می تواند در توانبخشی بیماران بسیار موثر باشد و از میزان مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بکاهد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر  مراکزی وجود دارند که بدون در اختیار داشتن پرستار حرفه ای و با روش های غیر غیرعلمی خدمات پرستاری ارائه می‌دهند؛ در حالی که این کار حتماً باید به شیوه  علمی و توسط پرستاران دارای صلاحیت انجام شود. 
 
دکتر عین اللهی گفت: پروانه‌های لازم برای ارائه این‌گونه خدمات در منزل به پرستاران اعطا شده و این اقدام اشتغالزایی نیز در پی دارد.
 
وزیر بهداشت همچنین از  توسعه واحدهای آموزش به بیمار و پرستار پیگیر به عنوان اقداماتی یاد کرد که ‌ علاوه بر توسعه‌ خدمات پرستاری، به ارتقای سلامت مردم و کاهش مراجعه مجدد به‌ بیمارستان ها می انجامد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز