title
کد خبر: 222192
00
برای حفظ سلامتی در پیاده روی اربعین از این تدابیر طب سنتی غافل نشوید

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی گفت: زائران می‌توانند با رعایت یکسری توصیه های ساده طب ایرانی، بیشترین بهره را از این سفر معنوی ببرند.    

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نفیسه حسینی یکتا به زائران توصیه کرد: اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما داروهای خود را در این سفر همراه داشته باشید، مخصوصا افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت، قلبی عروقی، اعصاب هستید، در طول سفر از ماسک خوب و استاندارد استفاده کنید و حتما به طور مرتب دستهای خود را با آب و صابون بشوئید و روزانه غرغره حلق و شستشوی بینی با آب گرم یا محلول آب و نمک را انجام دهید.
 
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که بیشترین دغدغه ما گرمازدگی زائران عزیز است تاکید کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی به هیچ عنوان بین ساعت 11 تا 3 بعداز ظهر که گرما به اوج خودش می رسد پیاده روی نکنید. سعی کنید در این ساعات بیشتر به استراحت مشغول باشید و از غروب تا پاسی از شب به پیاده روی ادامه دهید و لباس‌های خنک و نخی بپوشید.
 
وی افزود: خوردن نوشیدنی هایی مانند شربت سکنجبین و خاکشیر، شربت آب لیمو، شربت آلبالو، شربت بید مشک،گلاب، تخم شربتی، تخم خرفه می توانند به جلوگیری از گرمازدگی کمک کند. همچنین اضافه کردن مقدار کمی آب لیمو یا سرکه به آب می تواند به رفع تشنگی کمک کند. اسپری کردن گلاب به سر و صورت و شستشوی سر و گردن و سینه با آب خنک یا گلاب نیز موثر است.
 
دکتر حسینی یکتا تصریح کرد: در  پیاده روی اربعین  فعالیت بدنی عملاً زیاد می شود. افرادی که به این مقدار فعالیت عادت ندارند، قبل از سفر فعالیت بدنی خود را زیاد کنند. بعد از بازگشت از سفر نیز حتماً به ورزش ادامه دهند. 
 
وی افزود: از پرخوری و در هم خوری و خوردن غذاهای سنگین، چرب و پر ادویه خودداری و  در صورت امکان بیشتر غذاهای آبکی مثل سوپ و آش مصرف کنید.
 
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در ادامه گفت: از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای پررنگ و قهوه پرهیز کنید. همچنین همراه داشتن مقداری انجیر، بادام خام، پسته و مویز یا  برگه میوه‌های خشک، مثل هلو و زرد آلو و یا آلوبخا نیز توصیه می‌شود.
 
بنا به گزارش وبدا، دکتر حسینی یکتا در خصوص پادرد که مشکل شایع در پیاده روی اربعین است نیزگفت: می‌توانید شبها پاها را با آب نمک به اضافه روغن بادام یا زیتون ماساژ دهید، ماساژ باید از نوک و لابلای انگشتان پا شروع شده به سمت زانو و کمی بالاتر باشد تا درد و ورم را رفع کند و نیز وقتی نشسته و خوابیده‌اید، پاها را کمی بالاتر از سطح بدن بگذاید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز