title
کد خبر: 221874
00
این داروها درک افراد از مرگ را تغییر می دهند

یافته های اخیر محققان آمریکایی طی تجزیه و تحلیل 3192 تجربه داروهای روانگردان، یا تجربیات ماورایی نزدیک به مرگ غیر مرتبط با مواد مخدر، می توانند در پیشبرد رویکردهای بالینی جدیدی برای کاهش اضطراب مرگ موثر باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، در مطالعه جدیدی، نحوه تغییر نگرش افراد نسبت به مرگ، پس از تجربه داروی روانگردان، یا یک تجربه نزدیک به مرگ غیر مرتبط با مواد مخدر را بررسی کرده و شباهت های قوی و برخی تفاوت ها را بین این دو، یافته اند.

تحقیقات قبلی نشان داد:  داروهای روانگردان می توانند درک افراد از مرگ را تغییر دهند. تجربه های نزدیک به مرگ و سایر تجربیات خارق ‌العاده غیر مرتبط با مواد مخدر نیز به طور مشابه با تغییر نگرش در مورد مرگ همراه هستند. با این حال، مطالعات کمی به طور مستقیم، این دو نوع تجربه را مورد بررسی قرار داده اند.

در مطالعه اخیر، محققان، داده های نظرسنجی آنلاین از 3192 نفر را مورد بررسی قرار دادند. هر یک از این افراد پس از یک تجربه نزدیک به مرگ و به طور مشابه تجربه غیر دارویی ماورایی، یا پس از استفاده از یک داروی روانگردان از جمله LSD، سیلوسایبین، آیاهواسکا یا DMT تغییراتی را در باورهای خود نسبت به مرگ گزارش کرده بودند.

مقایسه آماری نتایج نظرسنجی بین گروه روانگردان و گروه غیر دارویی، شباهت های قوی در تغییرات نگرش شرکت کنندگان هر دو گروه نسبت به مرگ، از جمله کاهش ترس از مرگ را آشکار ساخت. اغلب شرکت ‌کنندگان در هر دو گروه، تجربه خود را از نظر شخصی، بسیار معنادار و از نظر معنوی، بسیار مهم، توصیف کردند.

برخی از سؤالات نظرسنجی سؤالات استانداردی برای اندازه گیری تجربیات عرفانی و نزدیک به مرگ بودند که شرکت کنندگان با تجربیات روانگردان در این معیارها امتیازات بالاتری گرفتند. در گروه روانگردان، افرادی که آیاهواسکا یا DMT مصرف کرده بودند، در مقایسه با افرادی که سیلوسایبین یا LSD مصرف کرده بودند، گزارش دادند که پیامدهای ماندگار تجربه آن ها، قوی ‌تر و مثبت‌ تر بود.

پژوهشگران اظهار داشته اند، نتایج ما می توانند در بررسی استفاده بالینی از روانگردان ها برای درمان اختلالات خلقی و سایر شرایط روانپزشکی، مانند اضطراب مرگ، موثر باشند.

یافته های تحقیقاتی در مجله PLOS ONE منتشر شده اند.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز