title
کد خبر: 221550
00
پرداخت۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به دانشجویان علوم پزشکی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به مجموع تسهیلات ارایه شده این صندوق در سال ۱۴۰۰ گفت: جمع کل تسهیلات ارایه شده در سال گذشته بالغ بر ۵۱۶ میلیارد تومان بوده است که به دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی پرداخت شده است و رکوردشکنی در حوزه ارایه تسهیلات بوده است.

به گزارش بهداشت نیوز، پریسا جالینوسی: دکتر علی اکبر محمدی در مراسم تقدیر از خبرنگاران که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، گزارشی در خصوص تسهیلات اعتباری صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته ارایه داد و گفت: در سال گذشته، ۱۱ هزار و ۸۳ فقره وام دستیاری، ۹۱ هزار و ۷۴۱ فقره وام تحصیلی، هزار و ۳۲۹ فقره وام ودیعه مسکن، ۲۳ فقره وام در حوزه استعدادهای درخشان، ۳۲۴ فقره وام تولد فرزند، هزار و ۳۶۹ فقره وام ازدواج، ۵۶۸ فقره وام بیمه درمان تکمیلی و ۳ هزار و ۸۳۵ فقره وام در حوزه بیمه تامین اجتماعی ارایه شده است.

وی افزود: برخی از موارد از این تسهیلات مانند وام ازدواج دانشجویی، وام فرزندآوری و بسته بیمه تکمیلی برای دانشجویان دستیاری و Ph.D که با بیمه تکمیلی دی بسته شده است، برای اولین بار به دانشجویان ارایه شده است. بیمه درمان ناباروری که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز آورده شده است، از موارد گنجانده شده در بسته حمایتی بیمه تکمیلی است.

محمدی بیان داشت: جمع کل تسهیلات ارایه شده در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۱۶ میلیارد تومان بوده است که رکوردشکنی در حوزه ارایه تسهیلات به شمار می‌رود.

این مقام مسؤول به اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: با توجه به این قانون و لزوم حمایت از آن، بسته حمایتی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از دانشجویان متاهل به صورت متنوع و قابل توجه دیده شده است که در بحث فرزندآوری برای اولین بار وام ۶۰ میلیون ریالی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت، وام ازدواج نیز با افزایش ۱۵۰ درصدی به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به دانشجویان تعلق گرفته است

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اضافه کرد: در بحث ودیعه مسکن نیز برای دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران وام ودیعه مسکن مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال خواهد بود که در صورت زوج بودن دانشجویان این مبلغ یک و نیم برابر و به مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: وام ودیعه مسکن در گروه دوم که شهرهایی هستند که مراکز استان هستند، ۶۰۰ میلیون ریال خواهد بود که در صورت دانشجو بودن زوجین به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا خواهد کرد و در شهرهای کوچک این مبلغ برای دانشجوی متاهل ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود که در صورت دانشجو بودن زوجین به ۷۵۰ میلیون ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

این مقام مسؤول در پایان گفت: در مجموع حدود ۳۴ هزار دانشجوی متأهل شاغل به تحصیل در وزارت بهداشت حضور دارند که می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن از تمام این وام‌ها استفاده کنند. این یک کمک پایه است که حداکثر کمکی است که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت می‌تواند داشته باشد که به خوبی می‌دانیم حداقل نیاز این عزیزان است.

در پایان این مراسم از خبرنگاران دعوت شده تقدیر به عمل آمد.

۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به دانشجویان تعلق گرفته است

۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به دانشجویان تعلق گرفته است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز