title
کد خبر: 221377
00
چالش وزارت بهداشت با عطاری ها

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: چالش وزارت بهداشت در برخورد با تخلفات عطاری ها، مجوز آنها است که وزارت صمت صادر می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، نفیسه حسینی یکتا گفت: به منظور بررسی چالش‌های حوزه طب ایرانی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آنها، نشست هم‌اندیشی ارتقای وضعیت کیفی و کمّی فعالیت‌های حوزه طب ایرانی و مکمل با حضور مدیران ادارات و کارشناسان حوزه طب ایرانی و مکمل معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دفتر طب ایرانی و مکمل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طب ایرانی موضوع مورد علاقه مردم و مطالبه جامعه امروز ما است، افزود: ساماندهی فعالیت‌های حوزه طب ایرانی مسئله‌ای بسیار ضروری و از مهم‌ترین وظایف کارشناسان در دانشگاه‌ها می‌باشد که در این نشست چالش‌های پیش روی این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حسینی یکتا با اشاره به تقاضای بالای مردم برای دریافت خدمات طب ایرانی عنوان کرد: عدم پاسخگویی کافی به درخواست مردم به دلیل کمبود نیروی انسانی مورد تأیید وزارت بهداشت سبب شده تا ارائه خدمت در حوزه طب ایرانی بعضاً توسط افرادی صورت می‌گیرد که مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند، لذا ساماندهی این حوزه ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد.

به گفته مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، ساماندهی عطاری‌ها، مداخلات درمانی و ارائه فرآورده‌های طبیعی و سنتی در این مراکز که گاهی نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

حسینی یکتا تصریح کرد: در موضوع مداخلات درمانی توسط عطاری‌ها، حوزه‌های دیگر همچون سازمان غذا و دارو در زمینه نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی، دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در زمینه نظارت بر مداخلات درمانی نیز دخیل هستند. مشکل اصلی این است که عطاری‌ها از وزارت صمت مجوز اخذ می‌کنند و همین موضوع باعث شده که حوزه نظارت و بازرسی معاونت درمان با چالش روبرو شود.

بنابر گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع گردشگری طب ایرانی از ابتدای سال جاری در دستور کار دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: طب ایرانی نه تنها با حوزه گردشگری سلامت ارتباط دارد، بلکه در زمینه گردشگری‌های دیگر مانند گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری خوراک و گردشگری طبیعت درمانی، گردشگری تندرستی حرف برای گفتن دارد. براین اساس، یک رویداد استارت آپی را در آبان ماه در تعامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار خواهیم کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز