title
کد خبر: 221341
00
ژل رویال ایرانی با روشی نوین تولید شد

شرکت کوزه عسل آریا، با روش نوین خشکایش انجمادی توانسته ژل رویال ممتاز ایرانی را با کاهش میزان فسادپذیری تولید کند.

به گزارش بهداشت نیوز، حمید قیومی، مدیر عامل شرکت کوزه عسل آریا با اشاره به پیشینه 60 ساله فعالیت در صنعت زنبورداری و توسعه بازار و برندسازی آن بیان داشت: فعالیت تجاری این شرکت از سال 1394با محوریت کسب و کار خانگی آغاز شد و در سال 1398 با ایده محوری تولید فرآورده سودمند غذایی بر پایه ژل رویال در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پذیرش گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با توان فرآوری سالانه بیش از هزار و 80 کیلوگرم ژل رویالِ ممتاز ایرانی جزء برترین شرکت‌ها در استفاده از دانش بومی و روش تولید فرآوری ژل رویال است. 

مدیر عامل شرکت کوزه عسل آریا تصریح کرد: رقبای ما محصولات خارجی و وارداتی از کشور چین، هند، استرالیا، نیوزلند، مالزی و برندهای تحت لیسانس آمریکا هستند که در شبکه دارویی ایران توزیع می‌شوند و به جز تخریب صنعت زنبورداری کشور نتیجه‌ دیگری ندارد.

قیومی با بیان اینکه کشور ایران با دارا بودن 10 میلیون کلونی زنبور، دومین تولیدکننده فرآورده‌های زنبور عسل در دنیاست، خاطر نشان کرد: با توسعه و رونق فروش محصولات فرآورده عسل به راحتی می‌توان به یک اشتغال پایدار رسید و از خروج زنبوردار از این صنعت و روی‌آوری به عسل تقلبی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط دشوار نگهداری ژل رویال و فسادپذیری بالای آن، اولین دستگاه خشکایش انجمادی با هم‌افزایی سایر شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شد که به وسیله این روش یک ششم سهم تولید ژل رویال ایرانی با کیفیت در اختیار ما قرار دارد.

مدیر عامل شرکت کوزه عسل آریا بیان داشت: ژل رویال با خواص آنتی اکسیدان و ضد میکروبی که دارد در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس، عفونت و باکتری، تقویت باروری، قوای ذهنی و کاهش عوارض شیمی درمانی، جلوگیری از بیماری آلزایمر، به تاخیرانداختن عوارض پیری موثر است.

قیومی تولید عسل پاک و سلامت محور را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و گفت: در صنعت زنبور‌داری استفاده از آفت‌کش‌ها و آنتی بیوتیک‌ها در دفع آفت زنبور عسل اثرات سوء برجای می‌گذارد، از این رو با احیای روش‌های بیولوژیک و درمان گیاهی توانستیم عسل پاک و پادزیست را تولید کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با دستیابی به فرمولاسیون ترکیب پودر عسل و سیاهدانه و عصاره بره موم و عسل، تجاری‌سازی این محصول در حال انجام است و در حوزه عسل و بسته بندی با برند کوزه عسل، سهم صادراتی خوبی را در کشور مالزی، قطر و عمارات، از آن خود کردیم.

 

تولید ژل رویال ممتاز ایرانی با کاهش میزان فسادپذیری


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز