title
کد خبر: 221269
00
حمایت کمیسیون بهداشت از طرح پزشک خانواده

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای پزشک خانواده مطالبه جدی مجلس و دولت است و ۱۷ نشست برای پخته شدن طرح و رفع نواقص آن برگزار شده و در این طرح مشوق‌های کافی برای پزشکان دیده شده است.

به گزارش بهداشت نیوز،  زهراشیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نشست این کمیسیون با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: وزیر بهداشت در نشست امروز کمیسیون حاضر شد و در مورد نحوه اجرایی شدن پزشک خانواده و سیستم ارجاع در کشور به اعضای کمیسیون بهداشت گزارش داد. 

وی افزود: دکتر عین‌اللهی در این جلسه تاکید کرد که ساختار جدیدی برای طرح پزشک خانواده پیشنهاد شده و سابقه طرح را ارزیابی کردیم و آمادگی در وزارت بهداشت برای اجرای طرح وجود دارد و نواقص را رفع خواهیم کرد تا بتوان مرحله به مرحله آن را اجرا کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی همچنین مطرح کرد که مرحله دوم تدوین برنامه است که آن را قبل از اجرای طرح،  تدوین کردیم و از نمایندگان خواست که ایرادات آن را اعلام کنند. 

دکتر شیخی با اشاره به گزارش معاون درمان وزارت بهداشت از وضعیت موجود سامانه‌ها و اجرای طرح نظام ارجاع، گفت: اجرای پزشک خانواده مطالبه جدی مجلس و دولت است و ۱۷ نشست برای پخته شدن طرح و رفع نواقص آن برگزار شده و در طرح، مشوق‌های کافی برای پزشکان دیده شده است. 

دکتر شیخی یادآور شد: همچنین رئیس بیمه سلامت اعلام کرد که صندوق بیماران صعب‌العلاج و خاص را با همت مجلس و دولت اجرایی خواهیم کرد و بیمه ملی و فراگیر در دستور کار وزارت بهداشت است و غفاری مدیر کل درمان تامین اجتماعی هم در ادامه مطرح کرد که در 18 جلسه در اتاق فکری مباحث و چالش‌های طرح بررسی شده و 8 هزار پزشک در تأمین اجتماعی فعالیت می کنند که حدود نیمی از آنها پزشک عمومی هستند که قابلیت فعالیت در پزشک خانواده را دارند. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت و معاونان ایشان و همچنین مسئولان مربوطه تأکید کردند که  ساختار مراکز جامع سلامت از محل یک درصد ارزش افزوده تکمیل و تجهیز شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم افزود: نمایندگان همچنین بیان کردند که در کلینیک‌های تخصصی  بازنگری و مکانیزم پرداخت اصلاح شود 

شیخی ادامه داد: اعضای کمیسیون همچنین بر حمایت تمام قد کمیسیون بهداشت از اجرای طرح پزشک خانواده، تأمین اعتبار پایدار به عنوان مهمترین نیاز، توجه جدی تأمین اجتماعی به طرح به عنوان پاشنه آشیل موفقیت یا عدم موفقیت، تامین کامل زیرساخت‌ها، تشکیل شورای عالی سلامت، توجه به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در اجرای طرح، هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، نشان‌دار کردن منابع مالی طرح و جلوگیری از هزینه کردن منابع در جای دیگر تأکید کردند. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس

یادآور شد: در نشست امروز تاکید شد که کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس مجلس به صورت جدی موضوع پرداخت سهم یک درصد ارزش افزوده را پیگیری خواهند کرد و به هیچ وجه انحرافات از پرداخت به موقع را نمی‌پذیرند. 

وی خاطرنشان کرد:  مجلس برای آی. تی بودجه تعیین کرده و کمیته‌ای نیز در این راستا در کمیسیون بهداشت تشکیل شده و در این رابطه باید مسائل به درستی پیش برود و ارائه دهندگان خدمات باید برای اجرای طرح راضی شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز