title
کد خبر: 220979
00
اقدامات هلال احمر در کنترل شیوع کرونا ادامه دارد

مدیر کل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از کنترل وضعیت ابتلای به بیماری کرونا مسافران ورودی به کشور در مرزهای زمینی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، افشین علیخانی مدیر کل بهداشت و درمان این جمعیت گفت: در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری از مسافران کشورهای افغانستان و پاکستان که از طریق مرزهای زمینی به ایران وارد شدند، ۱۳۴۰ تست فوری کرونا گرفته شد.

او افزود: نیروهای هلال احمر در گذرگاه‌های مرزی ریمدان چابهار، میرجاوه و هیرمند در سیستان و بلوچستان و ماهی‌رود در سربیشه خراسان جنوبی وضعیت ابتلای به کرونا مسافران ورودی به کشور را کنترل کردند.

علیخانی اقدامات بهداشتی و درمانی هلال احمر در جلوگیری از افزایش مبتلایان به سویه‌های جدید کووید ۱۹ را محدود به کنترل مرزهای زمینی ندانست و توضیح داد: امدادگران هلال احمر در این مدت در ۳ مرکز تزریق واکسن کرونا با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بوده‌اند.

او گفت: بخش ویژه مبتلایان به کرونا در بیمارستان نورافشار تهران، وابسته به جمعیت هلال احمر، فعال است و بر اساس گزارش آماری از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری ۲۱۵ بیمار با علائم کرونا را ویزیت شده‌اند که ۸ نفر از آن‌ها به دلیل شدت ابتلا و بیماری‌های زمینه‌ای در این مرکز درمانی بستری شده‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز