title
کد خبر: 220780
00
هزار و چهارصد و یکمین پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

هزار و چهارصد و یکمین پیوند کبد مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) جمعه ۱۴ مرداد سال ۱۴۰۱ در اتاق عمل یک مجتمع انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز،  پیوند کبد  مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  توسط دکتر علی محمد مرادی و همکاران گروه پیوند کبد بر روی یک نوجوان ۱۳ ساله با وضعیت بحرانی با نارسایی کبد  انجام شد ، این بیمار همچنین سابقه  بیماری کرونا داشته که  از سه هفته پیش در بیمارستان امام خمینی (ره ) بستری شده و با تلاش همکاران  گروه گوارش و گروه عفونی تیم پیوند کبد به وضعیت قابل قبولی  جهت عمل پیوند رسید.

این چهارمین پیوند کبد برای بیماران دچار نارسایی حاد در زمینه بیماری مزمن کبد در یک طول  هفته گذشته است.

اضافه می‌شود این هشتادوهفتمین پیوند کبد در گروه کودکان زیر ۱۸ سال است  وپیوند کبد  برای کودکان زیر ۱۰ سال غالبا   با  مشارکت همکاران گروه گوارش و آی‌سی‌یو مرکز طبی کودکان انجام می‌شود.

توضیح اینکه گروه پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره)از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با مدیریت دکتر علی جعفریان آغاز کرد و از سال ۱۳۸۷ با ایجاد بخش مستقل پیوند کبد با ۹ تخت ، خدمات خود را  افزایش داد و در سال ۱۳۹۴ به ظرفیت ۱۶ تخت عادی و ۴ تخت آی‌سی‌یو رسید. این بخش با بیش از ۱۵۰ پیوند کبد در سال یکی از مراکز بزرگ پیوند کبد در منطقه محسوب می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز