title
کد خبر: 220297
00
صدر اعتماد اجتماعی در جهان متعلق به پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستاران در صدر اعتماد اجتماعی در جهان هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، عباس عبادی در هفدهمین نشست شورایعالی نظام پرستاری با بیان اینکه کوبیدن بر طبل مطالبات صنفی تنها هدف و مهمترین هدف نیست، گفت: ورود سازمان‌های حرفه‌ای مانند نظام پرستاری و انجمن‌های علمی درکنار مطالبات صنفی و حتی جلوتر از آن باید داعیه دفاع از حقوق مردم باشد.

وی اظهارداشت: ۱۴ سال مکررا بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان یک مطالبه بزرگ جامعه پرستاری اصرار ورزیدیم که با حمایت های معنوی مقام معظم رهبری، همت دولت سیزدهم  همراهی مجلس  و اراده وزارت بهداشت به ثمر نشست که قطعا سیر تکاملی و پویایی این قانون در سال‌های آینده وجود خواهد داشت.  

عبادی،  هویت حرفه ای، ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و عدالت در پرداخت را به عنوان سه هدف مهم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر شمرد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر تسری خدمات پرستاری از بالین به سطح جامعه، گفت: باید تلاش کنیم با توسعه مراکز مراقبت در منزل، تاسیس و ایجاد واحد آموزش به بیمار و کلینیک های تخصصی پرستاری و پرستار پیگیر به این مهم دست یابیم.  

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با کار منسجم و تیمی و با کمک سازمان نظام پرستاری، صاحب‌نظران فنی و نخبگان حرفه پرستاری "قانون مادر پرستاری" با تلفیق مجموع قوانین نظام سلامت در پرستاری پرداخته شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز