title
کد خبر: 220186
00
بهترین و کامل ترین غذا برای نوزادان که سیستم ایمنی شان را تقویت می کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شیر مادر می تواند نوزاد و کودک را در برابر بسیاری از مشکلات ایمن کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: شیر مادر بهترین و کامل ترین غذا برای نوزاد و کودک تا پایان 2 سالگی است و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

وی افزود: خصوصا این ایمنی زایی در اولین روزهای تولد و استفاده از شیر مادر که آغوز نام دارد بیشترین تاثیر را دارد و می تواند نوزاد را از بسیاری از بیماری های ویروسی و باکتریایی ایمن کند.

وی تاکید کرد: تغذیه با شیر مادر در تنظیم خواب نوزاد و تنظیم سطح قند خون هم بسیار موثر است که در مجموع باعث رشد هر چه بهتر نوزاد و کودک می شود.

دکتر علیمحمدی با تاکید بر اینکه شیر مادر می تواند نوزاد را در برابر هرگونه آلرژی نیز ایمن کند به مادران توصیه کرد: حتما تا پایان 2 سالگی فرزندان خود را با شیر خود تغذیه کنند تا هم ضمن ایمن کردن رشد و سلامتی آنها، آینده ی بهتری نیز برای فرزندان خود رقم بزنند.
بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: طبق تحقیقات انجام شده نوزادانی که از شیر مادر تغذیه کرده اند، آینده ی به مراتب بهتری از نوزادان و کودکانی هستند که از تغذیه شیر مادر خود محروم بوده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز