title
کد خبر: 220120
00
ارتباط سلامت روده با درمان اوتیسم

اختلال طیف اوتیسم یک بیماری عصبی و رشدی است که بر نحوه برقراری ارتباط، یادگیری چیزهای جدید و رفتار انسان تأثیر می گذارد. به دلیل گستردگی علائم این بیماری، آن را اختلال طیف اوتیسم یا همان ASD می نامند.

به گزارش بهداشت نیوز، علائم  ASD یا همان اوتیسم می تواند شامل مشکلات در تعامل با دیگران و سازگاری با تغییرات روتین، رفتارهای تکراری، تحریک پذیری و علایق محدود یا ثابت برای چیزهای خاص باشد. در حالی که علائم اوتیسم می تواند در هر سنی ظاهر شود، اولین علائم معمولاً در دو سال اول زندگی کودک ظاهر می شود. 

افراد مبتلا می توانند با چالش های متعددی مواجه شوند که می توان از طریق خدمات پشتیبانی، گفتگو درمانی و گاهی اوقات دارو به آنها پرداخت. تا به امروز، دانشمندان علوم اعصاب و محققان پزشکی علل اولیه ASD را شناسایی نکرده اند.  با این وجود، یافته‌های گذشته نشان می‌دهد که می‌تواند ناشی از تعامل ژن‌های خاص با عوامل محیطی باشد.

جالب توجه است، مطالعات اخیر علوم اعصاب نشان داده است که ساختار بیولوژیکی روده می تواند در برخی از مشخصه ترین علائم ASD نقش داشته باشد.  به طور خاص، آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان می‌دهد که مسیر بین باکتری‌های روده و سیستم عصبی مرکزی می‌تواند بر رفتارهای اجتماعی تأثیر بگذارد. بر اساس یافته‌های قبلی، محققان دانشگاه رم تور ورگاتا و دانشگاه کالابریا اخیراً مطالعه جدیدی را روی موش‌ها انجام داده‌اند و تأثیرات پیوند میکروبیوتای مدفوع جمع‌آوری‌شده از اهداکنندگان اوتیسم به موش‌ها را بررسی کرده‌اند. نتایج آنها که در علوم اعصاب منتشر شده است، شواهد بیشتری را ارائه می دهد که میکروبیوت روده را با رفتارهای اجتماعی معمولی ASD مرتبط می کند.

محققان دو گروه مختلف از موش ها را بررسی کردند.  موش‌های گروه اول (یعنی گروه آزمایش) میکروبیوتای پیوندی را دریافت کردند که منشأ آن از روده کودکان مبتلا به ASD بود، در حالی که موش‌های گروه دیگر (یعنی گروه کنترل) در معرض VPA، یک ترکیب مصنوعی با خواص ضد تشنج قرار گرفتند. دانشمندان مشاهده کردند که موش‌هایی که میکروبیوتای ASD را دریافت کرده‌اند، رفتارهای غیرمعمولی را در حین انجام آزمایش‌های مختلف که به طور گسترده در مطالعات علوم اعصاب استفاده می‌شوند، از خود نشان دادند. رفتارهای آنها را می توان با رفتارهای مشاهده شده در کودکان و بزرگسالان مبتلا به ASD مرتبط دانست.

به نظر می‌رسد یافته‌های اخیر جمع‌آوری‌شده توسط این تیم از محققان، نتایج قبلی در این زمینه را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که میکروبیوتای روده واقعاً می‌تواند در رفتارهای اجتماعی نقش داشته باشد. در آینده، آنها می‌توانند الهام‌بخش تحقیقات جدید در این زمینه باشند و به آزمایش و معرفی تدریجی درمان‌های اوتیسم که رژیم غذایی و سلامت روده را نیز در نظر می‌گیرند، کمک کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز