title
کد خبر: 220092
00
دستور وزیر بهداشت برای به روز رسانی مقررات اورژانس

در نخستین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با محوریت فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر به روز رسانی آیین نامه فوریت های پزشکی تاکید شد.

به گزارش بهداشت نیوز، نخستین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با محوریت فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ امروز یکشنبه 9 مردادماه با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت، اورژانس است، گفت: متاسفانه آمار بالای مرگ و میر حوادث جاده ای نشان دهنده لزوم توجه ویژه به اورژانس و فوریت های پزشکی است.

وی افزود: در بحث سلامت، مهم تر و مقدم تر از رسیدگی و حل مشکلات اورژانس وجود ندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن اهمیت قائل است.

در این جلسه که دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی، دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور و نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای دیگر حضور داشتند، به روزرسانی آیین نامه فوریت های پزشکی که مربوط به سال 1386 بود، به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای گوناگون پیشنهاهای خود را برای اصلاح و تکمیل آیین نامه فوریت های پزرشکی مطرح کردند و مقرر شد این پیشنهادات مکتوب و بررسی شود.

در جلسه مذکور بر حاکمیتی بودن فوریت های پزشکی در کمک و امداد به مردم تاکید و مقرر شد کمیته سه نفره با حضور رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی، رئیس سازمان اورژانس کل کشور و نماینده سازمان برنامه و بودجه برای رفع اشکالات شکلی آیین نامه فوریت های پزشکی تشکیل شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز