title
کد خبر: 220052
00
این افراد در مراسم سوگواری محرم شرکت نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: واکسن‌نزده‌ها، افراد دارای بیماری مزمن و خاص و افراد بالای ۷۰ سال با هدف پرهیز از خطر ابتلا به کرونا تا جای ممکن در آیین های سوگواری شرکت نکنند.

به گزارش بهداشت نیوز ،سیدسعید کساییان روز یکشنبه به رسانه ها افزود: مسئولان هیات های مذهبی بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در زمان برگزاری مراسم عزاداری محرم نظارت داشته باشند.

 وی با تاکید بر اینکه موازین بهداشتی در هیات های مذهبی رعایت شود افزود: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ، واکسن نزده ها ، بیماران مزمن و خاص  و افراد بالای ۷۰ سال تا جای ممکن در مراسم سوگواری محرم شرکت نکنند.

وی با درخواست از مسئولان هیات های مذهبی برای نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی گفت : مراسم عزاداری باید تا جای ممکن در فضای باز برگزار شود و سوگواران همگی ماسک داشته باشند و فاصله گذاری را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: هفته گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند و روند مراجعه بیماران مشکوک به کرونا و بستری‌ها در حال افزایش است.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سمنان و شاهرود از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ دادند. 

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی، شهرستان های گرمسار و میامی زرد و شهرستان‌ آرادان آبی کرونایی هستند. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز