title
کد خبر: 220049
00
افزایش 42 درصدی تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در این استان

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 610 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان نسبت به ده روز گذشته42 درصد رشد یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز ،دکتر محمد پهلوان کاشی با بیان اینکه روند بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان همچنان افزایشی است خاطر نشان کرد: طی یک روز گذشته 186 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 154 نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده بیشتر بیماران مبتلا به کرونا بدحال بستری در بخش های مراقبت ویژه استان، یا واکسن را دریافت نکرده اند و یا واکسیناسیون ناقص داشته اند تصریح کرد: در حال حاضر 130 بیمار مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که 113 نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی شبانه روز گذشته بیش از یک هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان ها به صورت سرپایی مراجعه کردند.

دکتر پهلوان کاشی نقش مردم را در کنترل همه گیری کرونا بسیار موثر عنوان کرد و گفت: در شرایط حال حاضر بهترین راهکار برای مقابله با کرونا، دریافت و یا تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در مکان های شلوغ و استفاده از ماسک است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند از عموم مردم خواست در صورت ابتلا به علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت راهنمایی های لازم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند.

منبع:دانشگاه علوم پزشکی مشهد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز