title
کد خبر: 219999
00
چند خاصیت شگفت انگیز شاه توت

شاه توت درختی به ارتفاع 4 تا 10 متر می باشد که شاخه هایی کوتاه و متعدد دارد. برگهای شاه توت به رنگ سبز تیره و دارای پهنکی قلبی شکل با تقسیمات نامنظم و دندانه دار است. بخش های مورد استفاده درخت شاه توت از نظر دارویی شامل پوست ریشه, برگ و میوه می باشند.

عصاره برگ گیاه دارای خواص درمانی زیادی است که می توان اثرات هیپوتانسیو، دیورتیک و هیپوگلیسمیک این گیاه را نام برد. شاه توت می‌تواند برای جلوگیری از سرطان به کار رود. این میوه، مواد مغذی را برای سلول‌های بدن فراهم می‌کند بنابراین می‌تواند جلوی ابتلا به سرطان را بگیرد. 
بر اساس مطالعه انجام شده بر حیوانات، آنتی اکسیدان موجود در شاه توت می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و در نتیجه به کاهش خطر سرطان منجر شود. شاه توت گردش خون را بهبود می‌بخشد. این خاصیت به دلیل وجود رزوراترول است که در برگ‌ها و میوه شاه توت یافت می‌شود. 
این ماده جریان خون را بهبود بخشیده و آن را آرام می‌کند. بهبود جریان خون تاثیر خوبی بر بدن می‌گذارد چرا که بدن، مواد مغذی و اکسیژن را به خوبی دریافت می‌کند. این مسئله به فعال سازی دوباره سلول‌های کاهش یافته، بهبود عملکرد اعضاء بدن و ترمیم پوست نیز کمک می‌کند. شاه توت حای ویتامین K، کلسیم، آهن، فسفر و منیزیم است. همه این مواد بر بهبود و حفظ سلامت استخوان‌ها تاثیر می‌گذارند. 
منابع:
زرگری علی، گیاهان دارویی. چاپ ششم. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران. 1375 ،جلد سوم، صفحات 8-9 

 

Kelkar SM, Bapat VA, Ganapati TR, Kaklij GS, Rao PS. Determination of hypoglycaemic activity in Morus indica (Mulberry) shoot cultures. Curr Sci. 1996; 71: 71-72

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز