title
کد خبر: 219922
00
پیشگیری از غرق شدن کودکان

۲۵ جولای مصادف با سوم مرداد، روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی است. این رویداد جهانی، فرصتی برای برجسته کردن تأثیر غم انگیز و عمیق غرق شدگی بر خانواده ها و جوامع و ارائه راه حل های نجات دهنده برای جلوگیری از آن است.

به گزارش بهداشت نیوز، آناهید نعمتی، کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با اعلام این مطلب، اظهار کرد: مراقبت والدین، عامل مهمی در پیشگیری از غرق شدن کودکان است.

به گفته نعمتی، برخی از راهکارهای پیشگیری از غرق شدگی به شرح زیر است:

1- آموزش شنا و مهارت های رعایت موارد ایمنی به کودکان در سنین دبستان ( بالای شش سال)

2- اطلاع از وضیت عمق آب، پیش از تصمیم به شیرجه زدن، زیرا شیرجه در آب های کم عمق، خطر ضربه به سر و شکستگی گردن را به دنبال داشته و شیرجه به آب های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.

3- بررسی دمای آب ضروری است. اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، زیرا از شوک دمایی جلوگیری می کند.

4- به هیچ وجه، تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید.

5- شنا در تاریکی شب ممنوع است.

6- دریا هم قاعده و قانون خودش را دارد؛ در دریا خیلی چیزها قابل پیش بینی نیست، ممکن است در مدت چند ثانیه زیر پای شما خالی شود و دچار حادثه شوید.

7- تنها مکان های طرح های سالم سازی، زیر نظارت نجات غریق و دارای امکانات مجهز امدادی را برای شنا کردن انتخاب کنید.

8- در آب و در زمان شنا کردن از شوخی های خطرناک بپرهیزید.

9- پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شود، شنا نکنید.

10- به هیچ وجه تشت های آب، لگن ها یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.

11- توانایی خود را در شنا کردن، بیش از اندازه در نظر نگیرید، زیرا یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

12- در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید تنها با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید.

13- برای نجات یک غریق، نخست امنیت خود را در نظر بگیرید و از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهیم تقلا نکند.

14- پس از رساند غریق به ساحل، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

15- بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود. توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز