title
کد خبر: 219809
00
انجام عمل جایگذاری پروتز دست‌ساز سر رادیوس برای نخستین‌بار در خراسان شمالی

عمل جایگذاری پروتز دست‌ساز سر رادیوس برای نخستین‌بار در خراسان شمالی از سوی پزشکان متخصص بیمارستان امام علی(ع) بجنورد انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز، طراحی و ساخت پروتز سیمانی دست ساز سر رادیوس و عمل جایگذاری آن برای بیمار با شکستگی آرنج با تلاش و همت متخصص ارتوپدی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با موفقیت انجام شد.

دکتر حسین باور جراح و متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با وب‌دا با بیان این که عمل جایگذاری پروتز برای پایداری مفصل آرنج یک بیمار با شکستگی خرد شده سر استخوان درشت نی انجام شده است، گفت: پروتزهای آماده سر رادیوس دارای قیمت بسیار بالایی هستند و یا به دلیل موجود نبودن این محصول تهیه آن برای افراد عادی جامعه میسر نیست.

این پزشک ارتوپد اضافه کرد: این پروتز برای جلوگیری از جابجایی استخوان های ساعد بیمار و پیشگیری از بدشکلی های ثانویه استفاده می شود، زیرا  شکستگی ‌های خرد شده سر استخوان رادیوس، به طور معمول به بازسازی این قسمت و جایگزینی با پروتز نیاز دارند تا پایداری آرنج به دست بیاید.

وی با بیان این که ایده این اقدام برای اولین بار توسط عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در ساخت پروتز دست ساز در استان خراسان شمالی به جای بکارگیری از سی تی اسکن های سه بعدی و قالب‌های پیش ساخته، از سرنگ های معمولی و در دسترس (بعنوان قالب) استفاده شده است.

دکتر باور با بیان این که این پروتز بسیار کاربردی با استفاده از سیمان ارتوپدی ساخته شده است، اعلام کرد: ساخت پروتز دست ساز آناتومیک سر رادیوس در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد برای نخستین بار در استان و دومین بار در کشور انجام شده است.

وی اعلام کرد: بیمار پس از انجام عمل جراحی با حال عمومی خوب و دامنه ی حرکات مطلوب، مرخص شده است و بررسی و ویزیت اولیه بیمار نیز انجام شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز