title
کد خبر: 219727
00
فروش داروهای سقط جنین در این داروخانه ها ممنوع است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس قانون، توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمدجواد راعی با بیان اینکه تجویز داروهای سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستانی باید انجام شود و ثبت دقیق آن نیز تنها در سامانه انجام می‌شود، گفت: توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می‌شود، در مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی و داروخانه‌های غیربیمارستانی تخلف است و در صورت فروش و نگهداری این داروها، فرد یا واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

به نقل از علوم پزشکی شیراز راعی با اشاره به عوارض سقط جنین برای سلامت بانوان از قبیل پارگی رحم، نازایی ثانویه، خونریزی طولانی، سقط ناقص، ایجاد زخم‌های شدید داخل و خارج از رحم افزود: حتی در بعضی موارد انجام سقط جنین با خطر مرگ همراه است.

راعی با اشاره به لزوم تشدید قوانین بازدارنده‌ برای فروش و عرضه غیر مجاز و قاچاق این داروها هشدار داد: تهیه داروهای سقط جنین خارج از داروخانه های بیمارستانی، ممکن است با مشکلاتی نظیر نداشتن اصالت دارو و یا خطر تقلبی بودن و قاچاق دارو همراه باشد و مصرف آن عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز