title
کد خبر: 219706
00
آخرین وضعیت پروژه واکسن فخرا

مدیر پروژه واکسن فخرا با اشاره به وضعیت این واکسن گفت:‌ در سال گذشته اعلام کردیم که اگر کسی این واکسن را نخواهد و از ما نخرد، ما هم تولید نخواهیم کرد و هنوز هم همین را می‌گوییم.

به گزارش بهداشت نیوز، «احمد کریمی» مدیر پروژه واکسن فخرا  با بیان اینکه در مورد وضعیت این واکسن در برنامه دوز چهارم واکسیناسیون کرونا گفت: قرار است وزارت بهداشت از واکسن‌های موجود در انبار برای تزریق این واکسن استفاده کند. قاعدتا تعدادی از این واکسن‌ها نیز واکسن‌های خریداری شده از شرکت‌های ایرانی است. در جلسه‌ای مشترک هم وزیر بهداشت اعلام کرد که واکسن به اندازه کافی در انبارها وجود دارد.

مدیر پروژه واکسن فخرا در مورد پرداخت مطالبات مالی این واکسن از سوی وزارت بهداشت نیز گفت: در این جلسه مشترک، سازمان مدیریت قول داده است که این مبلغ پرداخت شود.

وی افزود: این پول قرار است در دولت جابه جا شود و دیر یا زود این کار انجام خواهد شد. در این شرایط، دو جلسه هم برگزار شده است، وزارت بهداشت خود قبول دارد که بدهکار است و اعلام کرده‌اند که این بدهی را پرداخت خواهد کرد.

کریمی بدون ذکر میزان سفارش واکسن فخرا از سوی وزارت بهداشت، گفت: هر تعداد دوز واکسنی که سفارش داده شده، تولید و تحویل وزارت بهداشت شده است. برخی از شرکت‌ها خود پیش‌بینی کرده‌اند که تعدا واکسن مورد نیاز جامعه چه قدر است و به همان اندازه تولید کرده‌اند به همین دلیل اکنون تعدادی واکسن در انبارهای خود دارند.

وی با اشاره به جلسه واکسن‌سازان با نمایندگان مجلس نیز گفت: ما منکر این نیستیم که وزارت بهداشت پول واکسن‌های تولید داخل را نداده، این درست است و در جلسه با کمیسیون بهداشت و درمان نیز مورد تأکید قرار گرفت.

کریمی ادامه داد: اگر کسی مدعی است که واکسنی سفارش داده شده و خریداری نشده است باید مدارک آن را به وزارت بهداشت ارائه کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته ما اعلام کردیم که اگر کسی این واکسن را نخواهد و از ما نخرد ما هم تولید نخواهیم کرد و هنوز هم همین را می‌گوییم. واکسن یک امر حاکمیتی است تنها جایی که می‌تواند واکسن بخرد و توزیع کند وزارت بهداشت است.

فخرا یادآور شد: خط تولیدی ما آماده و همه اجزای آن سر جای خود است و هر وقت بخواهیم می‌توانیم واکسن تولید کنیم.

منبع: ایلنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز