title
کد خبر: 219633
00
افزایش تعداد بانوان و گروه سنی زیر ۳۰ سال برای اهدای خون

سرپرست اداره کل انتقال خون یزد به مناسبت ۹ مرداد روز ملی اهدای خون، در جمع اصحاب خواستار افزایش تعداد بانوان و گروه سنی زیر ۳۰ سال جهت اهدای خون شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدمحمدرضا آقایی میبدی سرپرست اداره کل انتقال خون یزد در جمع اصحاب رسانه تحول، تعالی و تکامل در خدمت دانش،پژوهش و فناوری در انتقال خون و همچنین اجتماعی کردن انتقال خون را از مهمترین اهداف اداره کل انتقال خون یزد برشمرد و بیان کرد: دانش انتقال خون یک فناوری گسترده است که استان یزد توانمندی این را دارد که هرچه بهتر عمل کند.

وی با بیان این مطلب که سال گذشته ۴۵ هزار کیسه خون توسط اهداکنندگان دریافت شده است که هر کیسه خون به ۲تا۳ فرد بیمار زندگی می بخشد افزود: از خون های اهدا شده ۹۰۰ تا ۱۰۰ هزار محصول خونی تهیه و به بیماران نیازمند در مراکز درمانی تزریق شده است.

دکتر آقایی با بیان اینکه یزد در حوزه اهدای خون جز استان های برتر کشور است تصریح کرد: نتایج بررسی ها نشان داده است؛ شاخص اهدای خون در استان یزد ۳۵ در هزار نفر و شاخص اهدای مستمر ۶۵درصد اعلام شده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون یزد با اشاره به چالش های پیش رو در خصوص اهدای مستمر خون اظهارکرد: اهدای خون مستمر و منظم در تمام فصول سال، کاهش میزان اهدای خون بانوان یزدی و کاهش تعداد اهداکنندگان زیر ۳۰سال و جوانان سه مساله اساسی و پیش روی این اداره کل است که باید با همکاری اصحاب رسانه مرتفع گردد.

دکترآقایی ضمن دعوت خیرین به انتقال خون یزد گفت: به زودی مجمع خیری انتقال خون یزد تشکیل جلسه خواهد داد کمااینکه سه مرکز خونگیری مهریز، ابرکوه و میبد توسط خیرین احداث و راه اندازی شده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون یزد با اشاره به راه اندازی پکیج اختصاصی ویژه بانوان اهداکننده خون اظهارامیدواری کرد: با انجام این مهم فرهنگ اهدای خون مستمر وپایدار به تمامی افراد به ویژه بانوان در استان ایجاد شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز