title
کد خبر: 219500
00
مزایای طرح دارویار

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مثبت توصیف کردن اجرای طرح دارویاردر کشور گفت: طرح دارویار نه تنها هزینه‌ای به مردم تحمیل نمی‌کند بلکه موجب کاهش هزینه‌های دارویی مردم می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکترمحسن تقی زاده، با اشاره به مزایای طرح دارویار از 23 تیر ماه، اظهار داشت: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن و اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمهاز مزایای این طرح است.

وی، برقراری پوشش بیمه ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت های بیمه ای نبوده اند، کاهش کمبودهای دارویی، منطقی شدن تجویز و  مصرف دارو، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری های مزمن، خاص و صعب العلاج و نیز حذف واسطه‌ها و سودجویان، رفع کمبودهای دارویی، بهره‌مندی همه اقشار مردم از یارانه دارو، بیمه افراد فاقد بیمه و جلوگیری از قاچاق دارو از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه بالغ بر شش میلیون نفر از افراد فاقدپوشش بیمه‌ای در قالب این طرح به مدت 3 ماه صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار می‌گیرند و پس از آن پرداخت حق بیمه به صورت پلکانی و دهک های افراد تعیین می گردد، ادامه داد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها و بهره‌مندی همه دهک های درآمدی جامعه از یارانه دارو از مزایای مهم این طرح است.

وی، با اشاره به تغییر قیمت برخی اقلام دارویی در اجرای این طرح گفت: در قالب این طرح تغییر قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی‌شود بلکه این تغییر قیمت فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود وهمچنین ۱۱۹ قلم داروی(OTC) با تایید شورای عالی تحت پوشش  بیمه  قرار گرفت و به علاوه ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف و ضروری بیماران قلبی، دیابت و فشار خون و .... در بیمه قرار گرفتند

دکتر تقی زاده گفت: مردم باید بدانند که با اجرای این طرح پرداخت از جیب آنها نسبت به قبل از اجرای طرح افزایش نخواهد یافت زیرا نقش بیمه‌ها در پوشش قیمت‌ها به خوبی تاثیرگذار خواهد بود تا مردم متحمل هزینه‌های اضافی در پرداخت دارو نشوند البته در این زمینه هم مردم باید این مسایل را مورد توجه داشته باشند که از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند، حتما برای تهیه دارو با نسخه پزشک اقدام کنند زیرا مسیر تهیه دارو باید از نسخه نویسی الکترونیک طی شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز