title
کد خبر: 219477
00
پژوهش‌های کاربردی در حوزه سلول بنیادی رونق گرفت

31 مجموعه آزمایشگاهی با در اختیار قرار دادن تجهیزات و دتسگاه‌های آزمایشگاهی خود؛ به توسعه فناوری های حوزه سلول بنیادی کمک کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، ایران یکی از کشورهای توسعه یافته در حوزه سلول بنیادی است و طی سال های اخیر پیشرفت‌ها و دستاوردهای قابل توجهی در این عرصه به ثبت ملی و جهانی رسانده است. افتخاراتی که حاصل تلاش شرکت های دانش بنیان و دانش آموختگان این حوزه فناورانه است.

اما طی این مسیر طولانی و دانش‌محور به ابزارهایی نیاز دارد که در اختیار متخصصان، فناوران و پژوهشگران قرار گیرد تا بتوانند نقش خود را در زمینه توسعه این علم کاربردی بهتر و کاربردی‌تر ایفا کنند. تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی که می تواند یاریگر آنها در انجام تست های دقیق و دستیابی به نتایج مقبول و قابل استناد باشد.

بر همین اساس به همت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همراهی 31 مجموعه پژوهشی، آزمایشگاهی و دانشگاهی، 881 تجهیز و دستگاه به اشتراک گذاشته شد تا پژوهشگران، دانش آموختگان، اساتید و فعالان این حوزه بتوانند با کمک آنها نقش خود را در توسعه فناوری های حوزه سلول بنیادی ایفا کنند.

مجموعه‌هایی چون آزمایشگاه شرکت سلول بافت آزما، آزمایشگاه آنالیز آنتی باکتریال پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، آزمایشگاه آنزیم دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان و غیره که با به اشتراک گذاشتن تجهیزاتی مانند اتاقک پرتو فرابنفش، دستگاه آزمون آنتی‌باکتریال، دستگاه اکسیژن سنج، دستگاه رایانه محاسباتی، دستگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری و دیگر تجهیزات کاربردی در این حوزه، صنعت سلول بنیادی را در کشور توسعه دادند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز