title
کد خبر: 219388
00
۶ راهکار برای جلوگیری از کارزدگی

ممکن است فکر کنید کار بی‌وقفه شما را سریع تر به هدفتان می رساند؛ اما این کار در درازمدت باعث کارزدگی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز برای این که دچار کارزدگی نشوید چند راهکار را در پیش بگیرید:

  ۱- آستانه تحمل و ظرفیت خود را بشناسید
ممکن است مسئولیت‌های شما زیاد باشد و نتوانید کارهایتان را کم کنید. اما لازم است آستانه تحمل خود را بشناسید و زمانی که به کارزدگی نزدیک می‌شوید، با یک روز یا حتی چند ساعت مرخصی و تفریح کردن جلوی آن را بگیرید.

۲- به دنبال هدف و معنا باشید
به اثرات عمیق‌تر کاری که انجام می‌دهید فکر کنید. کار شما چه تأثیری بر زندگی دیگران می گذارد؟ چگونه می‌توانید معنای بیشتری به کار خود بدهید؟ مشخص شدن هدف و معنای کار به جلوگیری از کارزدگی و انگیزه بیشتر شما کمک می‌کند.

۳- حجم کار خود را مدیریت کنید
زمانی که حجم کار شما و ظرفیت‌تان در تعادل باشد، فرصت کافی برای استراحت، یادگیری و رشد وجود دارد و از کارزدگی جلوگیری می‌شود. برای ایجاد این تعادل سعی کنید کارها را واگذار کنید، نه گفتن را یاد بگیرید و کمال گرایی را کنار بگذارید.

۴- ارزش‌های خود را بازنگری کنید
کارزدگی صرفاً به دلیل کار بیش از حد، استرس یا خستگی نیست؛ بلکه گاهی هماهنگ نبودن ارزش‌های فرد با سازمان نیز باعث کارزدگی می شود. ارزش‌های فردی خود را بازنگری کنید و مطمئن شوید که ارزش‌ها و کارتان هم‌راستا هستند.

۵- اولویت‌های خود را مشخص کنید
فشار کاری و استرس زیاد باعث می‌شود ما اولویت‌های خود را فراموش کنیم. لیستی از چیزهایی که برای شما اولویت دارند مثل خانواده ، سلامت و ... تهیه کنید. یک روز در هفته را مشخص کنید و تمرکز خود را بر روی این اولویت ها بگذارید.

۶- زمان‌های مشخصی را به استراحت اختصاص دهید
ممکن است فکر کنید کار بی‌وقفه شما را سریع تر به هدفتان می رساند؛ اما این کار در درازمدت باعث کارزدگی می‌شود. در طول روز بین ساعت‌های کاری حتماً استراحت کنید و سعی کنید هر چندوقت یک بار مرخصی چندروزه داشته باشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز