title
کد خبر: 219286
00
زبان فارسی در لوگوی هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر + عکس

پرستار ایرانی طی مکاتبه با اتحادیه جهانی تغذیه با شیر مادر(WABA) از زیر مجموعه‌های سازمان بهداشت جهانی موفق شد، زبان فارسی را به لوگوی هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر اضافه کند.

پرستار ایرانی طی مکاتبه با اتحادیه جهانی تغذیه با شیر مادر(WABA) از زیر مجموعه‌های سازمان بهداشت جهانی موفق شد، زبان فارسی را به لوگوی هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر اضافه کند.

پیام عباسی، سوپروایزر آموزشی بیمارستان نیکان درباره روند پذیرش زبان فارسی به لوگوی این هفته جهانی به خبرنگار ساعت سلامت گفت: اتحادیه جهانی تغذیه با شیر مادر یا World Alliance for Breastfeeding Action  با نام اختصاری WABA هر سال برای هفته تغذیه با شیر مادر لوگویی طراحی. و آموزش‌هایی را در سطح بین‌المللی ارائه می‌کند.

وی افزود: بیمارستان‌های مختلف با توجه به شعار و آ‌موزش‌های این اتحادیه هر سال آموزش‌هایی را به مردم و پزشکان ارائه می کنند تا به همین مناسبت اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر را تشریح کنند.

عباسی گفت: من هر سال شعار و فعالیت‌های این اتحادیه را پیگیری می کنم. اما امسال که لوگو و شعار این هفته مشخص شد. دیدم که لوگو و شعار امسال به ۱۶ زبان ترجمه شده اما زبان فارسی نیست.

وی افزود: از حدود 10 روز پیش با این سازمان از طریق ایمیل مکاتبه و درخواست کردم که زبان فارسی نیز به این لوگو اضافه شود. همزمان طراحی فارسی این لوگو را هم با توجه به استانداردهای این سازمان انجام دادم و برای سازمان  WABA ارسال کردم.

هفته جهانی تغذیه با شیرمادر
سوپروایزر آموزشی بیمارستان نیکان گفت: در مکاتباتی که با WABA داشتم. اعلام کردم که تمایل داریم زبان فارسی نیز به مجموعه این لوگوها اضافه شود. تصور اولیه‌ام این بود که شاید تمایل به این کار نداشته باشند. اما استقبال کردند و پس از چندین بار مکاتبه پذیرفتند که زبان فارسی هم به این لوگوها اضافه شود. و در سایت WABA به آ‌درس  https://worldbreastfeedingweek.org/logo/ منتشر شد.

عباسی گفت: هفته جهانی تغذیه با شیر مادر هفته اول اگوست مصادف با ۱۰ تا ۱۶ مرداد است. هر سال در همین ایام شعار و لوگوی این هفته اعلام می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز