title
کد خبر: 219263
00
گیاهان دارویی مفید برای خانم های مسن

محققان وزارت کشاورزی آمریکا نشان داده اند خوردن 3 میلی گرم عنصر بُر می تواند میزان استروژن در گردش خون را دوبرابر کند .پس به زنان یائسه توصیه میکنم غذاهای غنی از این کانی را بخورند.

به گزارش بهداشت نیوز، گیاهانی که عوارض یائسگی را تسکین می دهند.

1-شامل کوهوش سیاه -2- شیرین بیان - 3-یونجه - 4-پنچ انگشت- 5-شبدر قرمز-6- توت فرنگی ودیگر گیاهان دارای بٌر سویا تنها غنی از ایزوفلاوون ها نیست بیشتر انواع لوبیا و بسیاری از حبوبات مقدار متعادلی از ان را دارند .

علاوه بر رژیم غنی از استروژن های گیاهی ، برخی از گیاهان می تواند بسیاری از عوارض یائسگی را تسکین دهند 1-شامل کوهوش سیاه Cimicifuga racemosa  : این گیاه مدت هاست برای برطرف کردن گرفتاری زنان توصیه می شود چون دارای موادی استروژنی است که ناراحتی های ناشی از یائسکی مخصوصا گرگرفتگی را کاهش می دهد.

در یک تحقیق بر روی 110 زن یائسه ، به نیمی از آن ها عصاره ریشه کوهوش سیاه و نیمی دیگر قرص بی اثر داده شد بعداز هشت هفته آزمایش خون فعالیت استروژنی قابل توجهی در زنانی که عصاره گیاه را خورده بودند نشان داد.

2- شیرین بیان دارای ترکیبات استروژنی طبیعی است  گلیسیریزین فعال در شیرین بیان هم مانند ایزوفلاوون های سویا سطح استروژن را در زنان دارای استروژن بالا کم کرده و در زنان با استروژن کم ،میزان آن را بالا می برد.

3- یونجه Medicago sativa  :نشان داده شده است که یونجه خاصیت استروژنی دارد  با برگ های یونجه می توان چای خوشمزه درست کرد . اگر خودتان و یا خانواده تان سابقه بیماری لوپوس دارید از خوردن جوانه یونجه خود داری کنید  این جوانه بیماری را شعله ور می کند.

4- پنچ انگشت  Vitex agnuscastus : به عنوان متعادل کننده هورمون های جنسی  تایید شده است و مخصوصا در دوران تغییرات یائسگی مفید است. بررسی شیمیایی این گیاه مشکل است ولی اساسا گیاه پنج انگشت هورمون های درگیر چرخه قاعدگی را متعادل می کند .

تولید هورمون محرک جسم زرد را افزایش داده و مانع آزاد شدن هورمون محرک فولیکول می شود. همه این ها اثرات استروژنی مفید هستند.

5-شبدر قرمز Trifolium pretense : دارای 1تا 5/2درصد ایزوفلاوون است .در یک مطالعه  سطح استروژن در بدن زنان یائسه ای که به  مدت دو هفته شبدر ، دانه کتان ، و سویا خوردند به طور چشمگیری بالا رفت . برخی شبدر ها چنان استروژنی هستند که ممکن است مصرف زیاد آن در دوران آبستنی عوارض خطرناکی در پی داشته باشد . چای شبدر قرمز خوشمزه نیز است.

6- توت فرنگی ودیگر گیاهان دارای بٌر : محققان وزارت کشاورزی آمریکا نشان داده اند خوردن 3 میلی گرم عنصر بُر می تواند میزان استروژن در گردش خون را دوبرابر کند .پس به زنان یائسه توصیه میکنم غذاهای غنی از این کانی را بخورند.

گیاهان و خوراکی های  که دارای عنصر بر هستند : گل قاصد- کلم- هلو- گوجه فرنگی- سیب- مارچوبه –انجیر- بروکلی- گلابی- آلو- انگور فرنگی- جعفری – شوید- زیره سبز. گیاهان دیگری مانند ساقه کرفس- آقطی سیاه- رازیانه- گل ساعتی- اناروحشی وسیب زمینی هندی وحشی . دارای استروژن های  گیاهی هستند که می توانند در تسکین عوارض یائسگی موثر باشند. برای درمان برافروختگی صورت – حالت گر گرفتگی – عصبانیت و تندخویی  از دمکرده برگ مو استفاده کنید. بهتر است از مصرف میوه های شیرین خود داری کرده و به جای آن از آبلیمو و دیگر مرکبات استفاده کنید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز