title
کد خبر: 219206
00
استفاده از فرآورده های گیاهان دارویی

اجزای شیمیایی در گیاهان دارویی باید به مقدار لازم در بدن جذب شوند تا تاثیر درمانی خود را ایجاد کنند .میزان جذب مواد و اجزاء موثره در داخل سلولهای انسان یا جریان خون با توجه به قطبیت ، پایداری ودیگر ویژگی های شیمیایی اجزاء و نیز روش مصرف آنها متفاوت است .

به گزارش بهداشت نیوز ،اجزای شیمیایی در گیاهان دارویی باید به مقدار لازم در بدن جذب شوند تا تاثیر درمانی خود را ایجاد کنند .میزان جذب مواد و اجزاء موثره در داخل سلولهای انسان یا جریان خون با توجه به قطبیت ، پایداری ودیگر ویژگی های شیمیایی اجزاء و نیز روش مصرف آنها متفاوت است به عنوان مثال اجزای فرار هنگامی که از طریق استنشاقی وارد بدن شوند موثر هستند ودر صورتی که از طریق دهان وارد بدن گردند چندان تاثیر گذار نخواهند بود. فراورده های حاصل از گیاهان دارویی را می توان به روش های زیر مصرف نمود: دهانی : مواد پودرشده (یا سوسپانسیون ها ) می توانند از طریق استنشاق و جذب موکوسی تاثیرگذار باشند. موضعی: محلهای شستشو ،روغنها یاکرم های حاوی گیاهان دارویی و عصاره های آنها مستقیما پس از مالیده شدن بر روی پوست جذب می شوند. بخور و استنشاق دود : استنشاق دود حاصل از بعضی داروها روش مصرف مناسبی است که از طریق ریه ها جدب می شوند .روغن های فرار به این صورت تجویز می گردند . استحمام :دربعضی حالات گیاهان دارویی یا عصاره های آنها به آب استحمام اضافه می شوند. تزریق زیر جلدی یا داخل ماهیچه ای : بعضی از داروهای گیاهی (که اغلب به صورت مواد موثره خالص می باشند) مستقیما به داخل جریان خون تزریق می شوند در بعض حالات که اگر مواد از طریق دهانی مصرف شوند حالت خود را از دست می دهند. به عنوان مثال آلکالوئیدهای menispermaceae  که به صورت سنتی به عنوان مواد شل کننده ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گرفته اند از این گروه هستند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز