title
کد خبر: 219141
00
اگر این ویژگی ها را دارید دارای تیپ شخصیتی برون گرا – درون گرا ی همزمان هستید

بسیاری از افراد از نظر شخصیتی، درون گرا بوده و کمتر به تعامل با دیگران علاقه دارند از سوی دیگر گروه دیگری نیز برون گرا بوده و بیشتر تمایل دارند با سایر افراد در تماس باشند. در این میان برخی افراد دارای ویژگی های هر دو گروه هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، شاید تصور این موضوع برای شما دشوار باشد که فردی در عین حال که درون گرا و جمع گریز است، برون گرا و اجتماعی باشد . در حقیقت از منظر روان شناسی اگر فردی هم گرایش ‌های درون‌ گرایانه  و هم برون‌ گرایانه داشته باشد، ممکن است یک فرد دارای شخصیت دو طرفه محسوب شود.

برای شناسایی این تیپ شخصیتی باید کمی با خود رو راست بوده و به این سوالات پاسخ دهید: آیا عاشق مهمانی و ماجراجویی هستید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، شما احتمالا یک فرد برونگرا هستید. آیا محیطی آرام را برای خواندن و تأمل ترجیح می دهید؟ اگر اینطور باشد به احتمال زیاد شما یک درونگرا هستید.

در نهایت اگر شما جایی در میانه این دو حالت بوده و ترکیبی از این تجربیات را دوست دارید، ممکن است دارای یک دوگانگی شخصیتی باشید.
این ویژگی شخصیتی همزمان برون گرا – درون گرا بودن، اولین بار توسط روانشناس آمریکایی ادموند اسمیت کانکلین در سال ۱۹۲۳ پیشنهاد داده شد، این ایده که برخی از ما دو طرفه هستیم در روانشناسی شخصیت که امروزه ویژگی های اصلی شخصیت (از جمله برون گرایی) را به عنوان ابعاد به جای انواع می بیند، مورد توجه قرار نگرفت.

 با این حال، مفهوم فوق در سال ۲۰۱۳ پس از اینکه یک روانشناس آمریکایی دیگر به نام آدام گرانت، تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می ‌داد افرادی که ترکیبی از گرایش ‌های درون ‌گرا و برون ‌گرا دارند، سبک بین‌ فردی سازگاری دارند که به آنها کمک می‌ کند تا در زمینه‌های مختلف برتری پیدا کنند، مورد استقبال قرار گرفت.

در حال حاضر این تیپ شخصیتی مبتنی بر برون گرا و درون گرا بودن همزمان، از سوی روان شناسان مورد قبول قرار گرفته و تست های روان شناسی مختلفی برای تائید و شناسایی این ویژگی تهیه شده است.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز