title
کد خبر: 219094
00
 آیا نشاسته پوست را سفید می‌کند ؟

پودر نشاستۀ ذرت پراستفاده‌ترین پودر نشاسته است که اغلب در آشپزخانه‌ها برای ایجاد قوام غذاهای مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، نشاسته ذرت می‌تواند برای درمان انواع مشکلات پوستی هم استفاده شود.

نشاسته ذرت سرشار از ویتامین A،B1، B2، C و مواد معدنی مانند روی، کلسیم و آهن است که به تحریکِ بازسازی سلول‌های سالم پوست و حفظ عملکرد سالم پوست کمک می‌کند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در نشاسته ذرت برای سلامت پوست تلاش می‌کنند و آن را به یک عنصر مهم در دستورالعمل‌های مراقبت از پوست تبدیل می‌کنند.

نشاسته ذرت یک عامل خشک‌کننده طبیعی است که به جلوگیری از عفونت قارچی پوست کمک می‌کند. استفاده از پودر نشاسته ذرت می‌تواند به تسکین سوزش و خارش ناشی از عفونت کمک کند. همچنین موجب کاهش رطوبت یا عرق می‌شود که باعث جلوگیری از رشد قارچ‌ها می‌شود و این یکی از مهم‌ترین خواص نشاسته برای پوست است.

خواص نشاسته برای پوست صورت

نشاسته ذرت برای پوست‌های مستعد آکنه مفید است؛ زیرا، چربی اضافی پوست را جذب می‌کند. استفاده از نشاسته ذرت به حذف ناخالصی‌ها از منافذ پوست مانند کثیفی، گردوغبار نیز کمک می‌کند و شاید بتوان گفت مهم‌ترین خواص نشاسته برای پوست صورت این مورد است.

آیا نشاسته پوست را سفید می‌کند؟

نشاسته ذرت برای روشن‌کردن فوری و سفیدکردن کل بدن و صورت استفاده می‌شود؛ زیرا، حاوی ویتامین A و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم است که به از بین بردن لکه‌های تیره و رنگ‌دانه‌ها و روشن‌شدن رنگ پوست کمک می‌کند. همچنین بازسازی سلولی را تحریک می‌کند و سلامت کلی پوست را ارتقا می‌دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز