title
کد خبر: 218971
00
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از شناورهای گردن نوزاد

در یک پیام ایمنی سازمان بهداشت جهانی به والدین، مراقبان و کارکنان بهداشتی هشدار داد که برای مداخلات آب‌درمانی روی نوزادان از شناور گردن استفاده نکنند، به ویژه نوزادانی که دارای تاخیر در رشد یا نیازهای خاص هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، یک نوزاد جان خود را از دست داد و دیگری به دلیل جراحات ناشی از استفاده از شناورهای گردن نوزاد در بیمارستان بستری شد. در هر دو حادثه، مراقبان به طور مستقیم بر نوزادان نظارت نمی‌کردند.

شناورهای گردن چیست؟

شناورهای گردن حلقه‌های پلاستیکی بادی هستند که می‌توان آن‌ها را در اطراف گردن کودک قرار داد تا در حالی که کودک آزادانه در آب شناور است، سرش را در گهواره قرار دهد. برخی از شناورهای گردن برای نوزادان 2 هفته‌ای و همچنین نوزادانی که دارای بیماری‌هایی مانند اسپینا بیفیدا (شکاف مادرزادی مهره‌ها)، آتروفی (ضعف) عضلانی نخاعی، سندرم داون، فلج مغزی یا آسیب مغزی تروماتیک هستند. تعدادی از تولیدکنندگان شناورهای گردن نوزاد را به عنوان ابزاری که توسط درمانگران در آب درمانی استفاده می‌شود، تبلیغ می‌کنند. والدین و مراقبان نیز از این وسایل در حین حمام کردن نوزاد و زمانی که نوزادشان در حال شنا است استفاده می‌کنند.

سارا دنی، پزشک متخصص اطفال در بیمارستان کودکان کلمبوس گفت: هیچ اطلاعاتی برای پشتیبانی از این شناورهای گردن وجود ندارد. بنابراین فکر می‌کنم این مهم‌ترین چیزی است که والدین باید بدانند. نکته دیگر این است که وقتی صحبت از ایمنی آب به میان می‌آید، هیچ چیز باد کردنی به عنوان ابزار ایمنی آب در نظر گرفته نمی‌شود که بتوان دور گردن کودک انداخت.

خطرات استفاده از شناورهای گردن نوزاد شامل مرگ به دلیل غرق شدن و خفگی و فشار و آسیب به گردن نوزاد است. اعتقاد بر این است که مرگ یا آسیب جدی ناشی از شناورهای گردن نادر است، اگرچه کارکنان بهداشتی، والدین و مراقبان باید بدانند که این رویدادها ممکن است و اتفاق می‌افتد.

توصیه می‌شود از استفاده از وسایل کمکی شنا مانند شناورها خودداری کنید. این بادی‌ها جایگزین جلیقه‌های نجات تایید شده نیستند و می‌توانند به کودکان و والدین احساس امنیت کاذب بدهند.

هرگز کودکان را حتی برای یک لحظه در یا نزدیک استخر تنها نگذارید. نظارت دقیق بزرگسالان بهترین راه برای جلوگیری از غرق شدن است. علاوه بر این، هر زمان که کودکان زیر 5 سال در آب یا اطراف آن قرار دارند، یک بزرگسال باید در دسترس کودک باشد.
منبع: سایت سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز