title
کد خبر: 218854
00
دز یادآور واکسن کرونا به چه کسانی توصیه می شود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: هر کسی که ۶ ماه از دریافت آخرین نوبت واکسنش گذشته باید دز یادآور را نیز تزریق کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مرضیه ولی بیان کرد: استفاده از ماسک در فضاهای سربسته، رعایت پروتکل های بهداشتی مثل گذشته و تقویت و بالابردن ایمنی با تزری واکسن، راه های نجات از این موج است.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا در شهرستان محلات همزمان با سایر شهرستان های استان هستیم.

وی تاکید کرد: این سویه قدرت سرایت پذیری بسیار بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارد یعنی با حضور یک فرد مبتلا در جمع، احتمال ابتلا تمام افراد حاضر در جمع بسیار قوی است.

دکتر ولی در ادامه خاطرنشان کرد: تزریق واکسن یکی از راه های اصلی و بهترین روش برای مقابله با این موج است به این ترتیب که دریافت دز یادآور صرف نظر از اینکه چند دز واکسن دریافت شده، گذشت 6 ماه از آخرین دریافت کفایت می کند و باید مجددا برای تزریق نوبت بعدی اقدام نمود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: با توجه به اعیاد پیش رو و مراسمات و جشن هایی که برگزار می شود و همچنین بازگشت حجاج می توان دست به دست هم دهد تا شرایط کرونایی را بدتر کند.

وی افزود: تعداد مراجعین سرپایی و بیماران بستری در روزهای اخیر افزایش یافته و نشان دهنده ی سرعت انتقال بسیار بالای سویه جدید ba5 و خطرناک بودن آن است.

وی در پایان تاکید کرد: واکسن های دریافتی هرچند ممکن است جلوی ابتلا را نگیرد اما مطمئن جلوی بروز بسیاری از مشکلات بعدی به خصوص فوت ناشی از ابتلاء به این سویه را می گیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز