title
کد خبر: 218768
00
۱۵ مرداد؛ آخرین مهلت ارسال مقاله به کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست‌پزشکی

دبیر بیست‌ونهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی، با اعلام آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنفرانس، گفت: اعلام نتایج اولیه ارزیابی مقالات ۳۰ مهر ۱۴۰۱ تعیین شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهمن وحیدی، دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و دبیر بیست‌ونهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی، با بیان این‌که آخرین مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس ۱۵ مرداد ماه و آخرین مهلت ارسال نسخه نهایی مقالات به همراه فایل پاورپوینت ۵ آذر ماه است، گفت: این کنفرانس توسط دانشگاه تهران و با حمایت انجمن مهندسی پزشکی ایران در روزهای ۳۰ آذر و اول دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی افزود: مقرر است در این کنفرانس از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که تا یک سال پیش از برگزاری کنفرانس دفاع شده باشند، توسط کمیته علمی کنفرانس و انجمن علمی مهندسی پزشکی ایران در دو سطح برتر و شایسته تقدیر، قدردانی شود.

عضو کمیته تخصصی فنی و مهندسی انتشارات دانشگاه تهران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های این کنفرانس دانست و خاطرنشان کرد: مقالات فارسی در پایگاه اطلاعاتی علوم جهان اسلام و مقالات انگلیسی در موسسه مهندسان برق IEEE نمایه می‌شوند.

دکتر وحیدی، شمار اعضای کمیته علمی این کنفرانس را ۴۲ نفر از اساتید برجسته داخل و خارج کشور برشمرد و افزود: ۳۴ نفر از اعضای کمیته علمی از دانشگاه‌های معتبر داخلی و ۸ نفر از خارج از کشور هستند. در اختتامیه این کنفرانس در تاریخ اول دی ماه از مقالات برتر در شاخه‌های تخصصی تقدیر می‌شود.

دبیر بیست و نهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی درباره مباحث اصلی این کنفرانس، گفت: پردازش سیگنال‌های حیاتی، انفورماتیک زیستی، مهندسی بافت، مهندسی بیومواد، مدل‌سازی سامانه‌های زیستی، بیومکانیک ورزش، ادوات زیستی، مهندسی اعصاب، پردازش تصاویر پزشکی، مکانیک سیالات زیستی، اندازه‌گیری زیستی، توان‌بخشی، بیوالکترونیک، مهندسی زیست شیمی، رباتیک، مهندسی قلبی و تنفسی، پزشکی از راه دور و سامانه‌های دارویی از محورهای اصلی این کنفرانس است.

دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با بیان اینکه مهندسی زیست پزشکی دارای شاخه‌های مختلف بیومکانیک، بیومتریال و بیو الکتریک است، افزود: همه این شاخه‌ها در حوزه‌های بهداشت و درمان از بحث تجهیزات پزشکی تا حوزه‌های مختلف تشخیص و درمان بیماری‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ساخت ایمپلنت‌های دندانی، وسایل توانبخشی بیماری‌های مغز و اعصاب و اعصاب و روان، ارتز و پروتز، استنت‌های عروقی و ارولوژی، دستگاه کمک بطنی قلب، اکسیژنراتور و.... را از فعالیت‌ها در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: متخصصان این حوزه در یک بعد در حوزه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها به تجهیز و تعمیر مشغولند و در بعد دیگر شماری از متخصصان در شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات قلبی مانند الکتروشوک، ابزارهای فیزیوتراپی، ارتوپدی، تصویربرداری، مهندسی ورزش و.... فعالیت می‌کنند.

دبیر بیست‌ونهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی ایران در تعریف مهندسی زیست پزشکی، گفت: در مهندسی زیست پزشکی با تلفیقی از علوم مهندسی برطرف کردن نیازهای بهداشت و درمان در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات پزشکی و نیز ساخت ابزارهای پزشکی برای کاربردهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها مورد نظر است. این رشته کاربرد علوم فنی و مهندسی در کمک‌رساندن به پزشکان در تشخیص و درمان بیماری‌هاست.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مهندسی زیست پزشکی یکی از نوین‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه فناوری جهانی نهاده و این رشته بدین منظور ایجاد شده است تا پزشکان را در تشخیص و درمان یاری دهد. مهندسی پزشکی دقت و تنوع در تشخیص را گسترش داده است، به‌طوری‌که امروزه غالباً تشخیص بدون دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز