title
کد خبر: 218714
00
 ۶۴۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

وزیر بهداشت گفت: رئیس جمهور بر کنترل قیمت ها تاکید جدی دارد و این مصوبه از شب گذشته آغاز شده است.

بهرام عین اللهی در برنامه صف اول گفت: نباید در تامین دارو مردم دچار مشکل بشوند و به همین دلیل حدود ده ماه برای طرح دارویار زمان گذاشته شده است.

او افزود: ما وضعیت خوبی از نظر نیروی انسانی داریم و صنایع خوبی در حوزه دارو داشته و سابقه یک قرنی در زمینه داروسازی در کشور داریم.

عین اللهی تصریح کرد: نباید دارو بازار سیاه در برخی از شهرها پیدا کند و با قیمت گزافی فروخته شود. با اجرای دارو یار صنایع ما راه می افتند و دسترسی مردم به دارو بهتر خواهد شد. رئیس جمهور در زمینه هزینه های کنترل شده دارویی، تاکید جدی داشته و این طرح از دیشب با دستور رئیس جمهور آغاز شده است.

۶۴۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار می گیرند
وزیر بهداشت گفت: داروهایی که ضروری است و مردم نیاز بیشتری دارند، بر اساس آمار گزارش شده در اولویت بیمه قرار گرفته اند و برخی داروها در پوشش بیمه بوده و هستند، اما خیلی مراجعه ندارد‌.

عین اللهی بیان کرد: در مرحله اول ۱۰۰ داروی مورد نیاز روزانه مردم انتخاب شده اند و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. در مرحله دوم ۳۳۶ قلم داروی مورد پوشش بیمه ای قرار گرفته و تصویب شده اند که در کل حدود ۴۶۰ قلم داروی دیگر تا یک الی دو هفته آینده قطعا تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

او افزود: برخی داروهای مسکن جزو پوشش بیمه ای قرار گرفته اند؛ چرا که نیاز ضروری افراد است و باید آنها را رفع کنیم.

عین اللهی تاکید کرد: برخی داروهای وارداتی که نمونه داخلی ندارند، اگر تغییر قیمت پیدا کنند با افزایش بی رویه ای همراه خواهند بود؛ چرا که به دلار خریداری می شوند اما امروز طبق صحبتی که با رئیس جمهور و معاونش داشتیم مطرح شد که دارو ها وارد نشده اند و کاری به آنها نداریم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: داروها ۲ دسته هستند، اول داروهایی که صرفا وارداتی هستند و در داخل هیج عملی روی آنها انجام نمی شود و برخی داروها هستند که ماده اولیه آنها را داریم و به کارخانجات وارد می شوند و پس از انجام عملیاتی دسته بندی شده و سپس تولید می شوند.

داروهای وارداتی به همان قیمت قبلی عرضه می شوند

او گفت: داروهای وارداتی با همان قیمت گذشته به مردم عرضه خواهند شد. همچنین، لوازم مصرفی و پزشکی مردم هم افزایش قیمت نخواهند داشت و طبق صحبت هایی که با شرکت های واردات دارو داشته ایم، حتی برخی داروها هم با کاهش قیمت همراه بوده اند.

عین اللهی تاکید کرد: اگر یک دارویی که آزاد به فروش می رسیده، هم اکنون وارد بیمه شود فروش شرکت ها هم به علت وارد شدن به بیمه افزایش خواهد یافت، هم اکنون خیلی از شرکت های دارویی اصرار به وارد شدن داروهای خود در بیمه دارند و اصرار می کنند که اگر این کار انجام شود قیمت داروهای خود را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهند داد؛ چرا که مصرفشان بالا می رود و بیمه در همه جای دنیا به خصوص در حوزه سلامت کمک کننده خواهد بود.

بیمه همگانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است

او گفت: یکی از سیاست های دولت این است که باید بیمه همگانی داشته باشیم و حقوق سلامت مردم بسیار مورد توجه ماست و تنها راه مطمئن برای درمان بیماری ها بحث بیمه ها خواهد بود.

وزیر بهداشت بیان کرد: میزان مخارج مردم در حوزه سلامت بیش از ۴۵ درصد بوده است و پرداخت در جیب مردم باید از ۴۶ درصد نصف شود و به ۲۴ درصد برسد که تنها راه موفقیت پوشش بیمه هاست.

عین اللهی ادامه داد: در سال جاری نمایندگان مجلس ۶ میلیارد تومان اعتبار به بیمه همگانی اختصاص دادند و ۳ دهک پایین جامعه طبق تعریف وزارت رفاه حدود ۶ میلیون نفر طی چند ماه گذشته بیمه شده اند. با توجه به بیمه های موجود دیگر شاید یک میلیون تا یک میلیون و پانصد نفر دیگه بیمه نشده باشند که وضعشان طوری است که خودشان می توانند خود را بیمه کنند.

او افزود: اگر مردم بیمه نشوند، طرح بیمه دارویار اجرایی نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز