title
کد خبر: 218661
00
این واکسن پرطرفدار کرونا تا 4 روز دیگر منقضی می شود

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: واکسن تاریخ گذشته مجوز تزریق در ایران ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز، زهرایی گفت: در حال حاضر واکسن های آسترازنکای  مورد استفاده در کشور تا چهار روز دیگر یعنی ۱۷ جولای تاریخ انقضا دارد. به هیچ عنوان واکسن تاریخ گذشته در ایران تزریق نخواهد شد.

به گفته وی تاریخ انقضای واکسن یکی از ملاک های عملکرد آن در سیستم بهداشتی و درمانی کشور است و سازمان غذا و دارو بر اساس مستندات درج شده بر روی ویال های واکسن مجوز مصرف در کشور را خواهد داد. تولید کننده مستندات واکسن تولیدی را بر اساس شماره سریال واکسن ارائه و تاریخ های انقضا بر روی لیبل درج می شود.

او گفت: در حال حاضر میزان واکسن های خارجی مانند آسترازنکا رو به پایان است و فعلا وارداتی نخواهیم داشت مگر اینکه پس از انجام ارزیابی ها برای مسافران خارجی تعداد محدودی واکسن بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته شده وارد کنیم.

زهرایی گفت: واکسن هایی که در مراکز مورد استفاده قرار می گیرد تاریخ انقضای آن در سامانه به ثبت رسیده است. واکسن مانند سایر فرآورده های دارویی دارای تاریخ تولید و انقضا است . واکسنی که تاریخ انقضای آن گذشته باشد به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
بازنشسته فرهنگی
1401/04/23 - 17:440 0
داروئی برای درمان کرونا پیدا کنید واکسن کارائی لازم را نداشت .
بیژن
1401/04/23 - 19:460 0
پدر آدم دروغگو لعنت
اینستاگرام بهداشت نیوز