title
کد خبر: 218299
00
خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی 455 شرکت در اختیار متقاضیان قرار گرفت

بر اساس آمارهای موجود بعد از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق؛ سهم بالایی از به اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، به گونه ای که 32 درصد تجهیزات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده متعلق به این شرکت‌ها است. این مجموعه‌ها پس از دانشگاه‌ها در رتبه دوم عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به خود اختصاص می‌دهند.

در حال حاضر 577 دانشگاه، 455 شرکت، 190 پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی و 10 پارک علم و فناوری به عضویت این شبکه درآمده‌اند و تجهیزات خود را در اختیار پژوهشگران، فعالان و دیگر مجموعه‌های متقاضی این خدمات قرار داده‌اند.

آمارها گویای این است که سهم دانشگاه‌ها از ارائه خدمات آزمایشگاهی در بستر شبکه، بیش از 43 درصد، شرکت‌ها 35 درصد و پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی 15 درصد است.

آزمایشگاه‌های توانمند و کارآمد با استفاده از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستر و فرصتی یافته‌اند تا خدمات و تجهیزات خود را به اشتراک بگذارند و زمینه‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود فراهم کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز