title
کد خبر: 218289
00
بیمه زنان خانه‌دار راه‌حلی برای رهایی از تبعات سالمندی زنانه در کشور است

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: سالمندی زنانه هشداری برای کشور است، در حال حاضر باید زیرساخت‌های لازم در خصوص این مسئله در نظر گرفته شود، وجود بانوانی که به سن تجرد گرایی مطلق رسیده و تحت حمایت سازمان و نهاد خاصی نیستند و متاسفانه گاهی شغلی هم ندارند، این گروه باید از امروز در هرم سنی سه دهه آینده دیده شوند.

به گزارش بهداشت نیوز،  فاطمه محمدبیگی در مورد تجرد گرایی بانوان گفت: حدود ۱۰ میلیون مجرد در کشور داریم که تقریباً پنج میلیون نفر از این افراد بانوان هستند، لذا باید بستر ازدواج مجردان با برنامه‌ریزی دقیق و تسهیلات مناسب حمایتی ایجاد شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به برخی سیاست گذاری‌های اشتباه در ازدواج جوانان، افزود: در چند دهه گذشته علاوه بر تهاجم فرهنگی و تغییر نگرش اجتماعی به ازدواج، رویکرد مسئولان و متولیان  امر برای ازدواج رویکرد مناسب و سازنده‌ای نبوده است. به طور خلاصه می‌توان گفت ایران طی چند سال اخیر به جهت ازدواج در موقعیت مناسبی قرار نداشته است. به فرض مثال؛ طی رصدی  که از خوابگاه‌های دانشجویی به عمل آمد مشخص شد، ۴۰ درصد دانشگاه‌ها فاقد خوابگاه متاهلی دانشجویی هستند از طرفی در چند سال گذشته زیر یک درصد خوابگاه‌های دانشجویی به متاهلان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان جوان با مشکلات و دغدغه‌های متعددی اقدام به تشکیل زندگی دانشجویی می‌کنند اما در مسیر راه با مشکلاتی نظیر نبود خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی مواجه می‌شوند، چنین خلاءها و کمبودهایی را در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطرح و به دولت ابلاغ کرده‌ایم. بر همین اساس دولت را مکلف نمودیم تا وزارتخانه‌های علوم، راه و شهرسازی و بهداشت نهضت ایجاد خوابگاه‌های متاهلی را رقم بزنند. به طوری‌که 10درصد از بودجه‌های عمرانی دانشگاه‌ها باید به این امر اختصاص یابد.

ظلمی آشکار از جنس سوء مدیریت در حق جوانان

محمدبیگی در تشریح جزئیات ضعف عملکرد برخی مسئولان در دولت‌های مختلف، یادآور شد: عدم حمایت از مسکن جوانان توسط وزارت راه و شهرسازی، تعطیل کردن طرح‌های مسکن ملی، نبود بازخورد مثبت از طرف سازمان ملی جوانان به عنوان متولی امر ازدواج جوانان در دهه ۸۰  انحلال صندوق ازدواج جوانان و عدم عزم جدی در مدیران و مسئولان اجرایی، بی توجهی به رویکردهای فرهنگی، دینی و اقتصادی در دولت‌ها علی الخصوص دولت یازدهم و دوازدهم و نگاه سیاسی ناهمگون با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مزید بر علت شد و امروز به جرأت می توانیم بگوییم در حق جوانان دیروز که در حال حاضر به مرز تجرد قطعی رسیده‌اند، ظلمی آشکار از جنس سوء مدیریت نیز صورت پذیرفته است.

مراکز فرهنگی برای مراسم ازدواج  در اختیار جوانان قرار دهید

نایب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت اظهار کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از شهرداران و مسئولان ارگان‌ها خواسته‌ایم تا مراکز فرهنگی و سالن‌های عمومی را با تسهیلات ویژه برای برگزاری مراسم ازدواج ساده  جوانان در اختیار آنان قرار دهند تا در شروع زندگی با هزینه کمتری مواجه باشند.

اطلاعات مخابره شده با دلارهای انگلیسی، آمریکایی و ریال سعودی در غالب رسانه‌های زرد فارسی زبان برای جوان ایرانی مغایر با آداب زندگی، سنن و عرف ما ایرانیان منجر به از هم پاشیدگی زندگی زوجین  می‌شود و یا تبلیغاتی برای تجردگرایی جوانان و ازدواج سفید است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نابسامانی‌های موجود در فضای مجازی تاکید کرد: وجود مطالب و فیلم‌های مستهجن و نا امید کننده در دنیای بدون مرز و افسارگسیخته فضای مجازی، بلای جان و روح اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان شده است. اطلاعات مخابره شده با دلارهای انگلیسی، آمریکایی و ریال سعودی در غالب رسانه‌های زرد فارسی زبان برای جوان ایرانی مغایر با آداب زندگی، سنن و عرف ما ایرانیان منجر به از هم پاشیدگی زندگی زوجین  می‌شود و یا تبلیغاتی برای تجردگرایی جوانان و ازدواج سفید است.

مجلس تمام قد از جوانان حمایت می‌کند

محمدبیگی ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تسهیل  ازدواج جوانان توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس یازدهم بیشترین تلاش خود را برای ازدواج جوانان انجام داده است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌تواند مسیری برای حمایت از جوان ایرانی و خانواده‌ها باشد، به شرطی که تمام سازمان‌ها و نهادهای عنوان شده در این قانون تمام قد پای کار اجرای قانون بیایند.

شاهد صورت نامتقارن رشد سالمندی در کشور هستیم

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آمارهای منتشر شده به صورت نامتقارن شاهد رشد سالمندی در کشور هستیم. در مقطعی سالمندی مردانه و برهه‌ای از زمان شاهد رشد سالمندی زنان هستیم. عدم تمایل به ازدواج در جوانان تبعات سنگینی برای خانواده‌ها خواهد داشت، در کنار مشکلات روحی و روانی و تنهایی، باید در انتظار ابعاد گسترده‌ای از مشکلات ملی هم باشیم.

سالمندی زنانه هشداری برای کشور است

عضو فراکسیون زنان و خانواده در مجلس یازدهم در مورد زنانه شدن سالمندی در آینده ایران بیان کرد: سالمندی زنانه هشداری برای کشور است، در حال حاضر باید زیرساخت‌های لازم در خصوص این مسئله در نظر گرفته شود، وجود بانوانی که به سن تجرد گرایی مطلق رسیده و تحت حمایت سازمان و نهاد خاصی نیستند و متاسفانه گاهی شغلی هم ندارند، این گروه باید از امروز در هرم سنی دو و سه دهه آینده دیده شوند، شاید نخستین و بهترین گزینه برای حمایت از آنان "بیمه زنان خانه دار" باشد که در گروه بانوان سرپرست خانوار  قرار بگیرند. زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور باید از بدو ورود به جامعه از تحصیل و اشتغال گرفته تا ازدواج و فرزندآوری مورد حمایت قرار گیرند که این مهم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون روند صعودی داشته و اکنون با وضع قوانین جامع‌تر در انتظار جامعه‌ای پویا و خوشبخت هستیم.

منبع: خانه ملت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز