title
کد خبر: 218279
00
ارائه خدمات پیشرفته دندانپزشکی و دیالیز به زائران ایرانی در مشعرالحرام

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال احمر در منا، بیمارستان بسیار مجهز صحرایی با امکاناتی چون آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و دندانپزشکی دارد. همچنین هماهنگی لازم برای دریافت دستگاه دیالیز از طرف سعودی انجام شده و زائرانی که نیاز به دیالیز دارند در منی می توانند از این خدمات بهره بگیرند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات انجام شده در مکه مکرمه همزمان با روز عرفه گفت: با پشتیبانی عملیاتی و پزشکی مناسب، خوشبختانه مریض بدحال نداشتیم و همه زائران در صحت و سلامت اعمال خود را در عرفات انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: دو روز پیش زائری که دچار ایست قلبی شده بود با انجام عملیات احیا به مدت 45 دقیقه دوباره به زندگی بازگشت و هم اکنون حال عمومی بیمار  خوب است و همراه با تیم پزشکی وارد صحرای عرفات شده و اعمال خود را انجام می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشتر زائران ایرانی به سمت مشعرالحرام حرکت کردند افزود: جمعیت هلال احمر در مشعر الحرام 2 درمانگاه سیار با بهره مندی از پزشکان طب  اورژانس، متخصصان داخلی و قلب و پرستاران خدمات لازم را به زائران ایرانی ارائه می دهد. 

دکتر کولیوند با اشاره به اینکه فردا صبح زائران ایرانی وارد سرزمین منی می شوند افزود: جمعیت هلال احمر در منا، بیمارستان بسیار مجهز صحرایی با امکاناتی چون آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و دندانپزشکی دارد. همچنین هماهنگی لازم برای دریافت دستگاه دیالیز از طرف سعودی انجام شده و زائرانی که نیاز به دیالیز دارند در منی می توانند از این خدمات بهره بگیرند .

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری از گرمازدگی مثل ایجاد تونل سرد، مقابله با کرونا و بیماری های تنفسی اندیشیده شده است افزود:تیم های پزشکی جمعیت هلال احمر هم اکنون در مشاعر مقدسه مستقر هستند و مسیرها را طوری برنامه ریزی کردند که  خدمت رسانی بصورت مستمر و شبانه روزی ادامه داشته باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز