title
کد خبر: 218184
00
هرچه زودتر دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنید!

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا از افزایش مبتلایان به کرونا در کشور خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که موج جدیدی از کووید-۱۹ آغاز شده است و به همین دلیل باید زودتر دز چهارم واکسن کرونا را تزریق کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر طبرسی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: حدود یک هفته است که مجددا موارد سرپایی‌مان افزایش یافته که افزایش چشمگیری هم هست و به نظر می‌رسد که آغاز یک موج جدید دارد در کشور اتفاق می‌افتد. حال باید صبر کنیم که یک هفته تا ۱۰ روز دیگر بگذرد تا درباره ارتفاع این موج و شدت آن بتوانیم اظهارنظر کنیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم است
 وی با بیان اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد، گفت: در شرایط فعلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در فضاهای بسته مهم است. همچنین افرادی که واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکردند، هرچه زودتر واکسن‌شان را تزریق کنند تا مرگ‌ومیر و بستری افزایش نیابد. در حال حاضر باتوجه به اینکه روند بیماری چند ماهی خوب بود، متاسفانه رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته است و برخی مردم نتیجه‌گیری کردند که کرونا تمام شده است، اما اکنون باتوجه به شواهدی که در یک هفته اخیر شاهد بودیم، بیماری متاسفانه رو به افزایش است.

ردپای زیرسویه‌های اُمیکرون در افزایش موارد کرونا
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه به نظر می‌رسد این افزایش ناشی از زیرسویه‌های اُمیکرون یعنی BA۴ و BA۵ باشد، گفت: در کشورهای اروپایی و سایر کشورها هم این دو سویه منجر به شعله‌ور شدن بیماری شدند که ما هم به تبع ممکن است گرفتار شویم. به نظر می‌رسد که این افزایش بیماران سرپایی دو تا سه هفته دیگر تاثیرش را بر روی مرگ و بستری نشان دهد. در حال حاضر توصیه جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن از سوی کسانی است که واکسن تزریق نکرده‌اند. زیرا واکسن واقعا جلوی عوارض و شدت بیماری را می‌گیرد. اینکه بیماری در حد یک سرماخوردگی باشد، قابل تحمل است، اما اگر قرار باشد بستری و مرگ هم افزایش یابد، قابل تحمل نخواهد بود.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز