title
کد خبر: 218181
00
تاثیر باورنکردنی ورزش حتی برای آخر هفته

آیا شما هم جز افزادی هستید که در طول هفته زمان کافی برای ورزش کردن نداشته و تنها در روزهای آخر هفته ورزش می کنید؟ نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی این نوع ورزش نیز برای سلامتی مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان یک تیم بین المللی دریافتند افرادی که تمام تمرینات ورزشی خود را در یک یا دو جلسه در آخر هفته انجام می دهند، خطر مرگ زودرس خود را به همان اندازه همسالان خود که در طول هفته ورزش می کنند، کاهش می دهند. هر دو گروه نسبت به سایر افرادی که ورزش نمی کنند کمتر در معرض بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و سایر بیماری ها قرار دارند.

پژوهشگران در این رابطه می نویسند: یافته های این مطالعه آینده نگر نشان می دهد افرادی که در الگوهای فعالیت بدنی فعال فعال هستند، چه در آخر هفته و چه به طور منظم، نسبت به افراد غیرفعال، مرگ و میر کمتری را تجربه کرده و حتی دو روز ورزش در طول هفته نیز باعث ایجاد تغییرات مثبت در زندگی می شود. 

چه مدت باید ورزش کرد؟
وقتی پژوهشگران کل مقدار تمرین افراد فوق را دریافت کردند، نتایج برای همه بیماری ها مشابه بود. کارشناسان حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید را برای افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله توصیه می کنند.

افراد می توانند این دستورالعمل ها را با یک پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه ای پنج روز در هفته یا یک ساعت و ۱۵ دقیقه یک بار در هفته دنبال کند. این یافته ها به طور متوسط بیش از ۳۵۰  هزار بزرگسال را به طور متوسط بیش از یک دهه مورد مطالعه قرار داد. از حدود ۲۲ هزار فرد فوت شده ، هشت درصد کسانی بودند که در آخر هفته ورزش می کردند.

به گفته محققان، بزرگسالانی که ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید، انجام می دهند ممکن است همان فواید سلامتی را تجربه کنند که ورزش در طول هفته بر سلامتی دارد.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Internal Medicine منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

 

منبع:سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز